Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفاق تمام حرکت‎های انقلابی از جمله انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، قیام عاشورا را حرکتی برای مبارزه با نفاق و اصلاح‌گری امت اسلام براساس اصل امر به معروف و نهی از منکر خواند.

ویژه برنامه سوگ خوانی چلچراغ به مناسبت اربعین حسینی با سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  و با حضور طالبی  استاندار، حجت الاسلام محمد صدوقی یادگار شهید آیت الله صدوقی، ترحمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از مدیران و مسوولین استانی در خانه جوان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مطهری در این مراسم با اشاره به اینکه   قیام حضرت امام‌حسین(ع) در تاریخ اسلام یک حرکت و اصلاح مستمر اجتماعی با هدف امر به معروف و نهی از منکر بود،   افزود: حرکت امام‌حسین (ع) در محرم در راستای پاسخگویی به بشریت و تحقق حق و عدالت بود و اگر این قیام صورت نمی‌گرفت اثری از اسلام ناب باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) با نهضت خود با ظلم و نفاق مبارزه عملی کرد  و چهره واقعی اسلام و آموزه‌های دینی را به تمام انسان‌ها در تمام اعصار منتقل کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یزید در زمان خود خلافت را به سلطنت تبدیل کرده بود  بنابراین خامس آل‌عبا (ع) با قیام خود بین خلافت و خلافت‌اسلامی جدایی انداخت .

مطهری اظهار داشت: عامل نفاق در جامعه اسلامی را باید یکی از مهمترین زمینه‌های بروز قیام  امام‌حسین (ع) ذکر کرد و این خصلت ناپسند در طول تاریخ ممکن است در تمام جریان‌های فکری و اجتماعی بروز و ظهور پیدا کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسالت ما با توجه به قیام امام‌حسین (ع) در آن است که همواره با هوشیای مواظب نفاق و توطئه‌های دشمنان باشیم .

مطهری گفت: قطعا انقلاب اسلامی ما که بالاتر از زمان پیامبر (ص) در صدر اسلام و قیام امام‌حسین (ع) نیست بنابراین باید همواره با درس‌آموزی از آنها در مسیر حقیقت گام نهاد.

وی تصریح کرد: یک موضوع مهم این است که گاهی مواقع یک جریان فکری و رسمی که نمی‌تواند در مقابل یک نهضت و انقلاب مقاومت کند وارد شعارهای تنده شده و به دنبال کنار زدن جریان دیگر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عاملی که همواره جریان انقلاب و نهضت را تهدید می کند نفاق است و باید با بیداری برای مقابله با آن اقدام مناسب داشت.

مطهری به نقش امامان در طول تاریخ بشریت  و اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: امام، انسان مافوق و کامل است که به لطف الهی به مقام عصمت رسیده است .

وی به نقش شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و از تلاش وی در زمینه‌های مختلف و همراهی با نظام و امام (ره) قدردانی کرد.

این مراسم با از سوی موسسه مردم نهاد پویش هنرپارسی از سمن های جوانان استان یزد و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر انقلاب اسلامی حضرت امام رئیس مجلس شورای اسلامی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی این موضوع غزه را فراموش کردند و در ایران هم که همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کردند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.

  علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت‌های ادامه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین و غزه، خاطرنشان کرد: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا جنایت خیلی بزرگی بوده و باید دنیای اسلام و مجمامع بین‌المللی را تکان دهد. 

به گزارش فارس، وی در ادامه، گفت: اما متأسفانه می‌بینیم هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد و فقط در این بین، کشور یمن تحرکاتی انجام می‌دهد؛ کشورهای جهان و مجامع حقوق بشری سکوت کرده‌اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، افزود: مصر و اردن که هم‌مرز با فلسطین هستند نیز فقط نظاره‌گر هستند، البته که از مجامع بین‌المللی انتظاری نیست، چراکه دست‌نشانده آمریکا و صهیونیست‌ها هستند، اما کشورهای اسلامی باید اقدامی انجام دهند.

مطهری تصریح کرد: متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی این موضوع غزه را فراموش کردند و در ایران هم که همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کردند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.

وی ادامه داد: جبران این جنایت‌های غیر انسانی جبران خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید و مجروح و مفقود و افراد زیر آوار امکان‌پذیر نیست و تنها راه جبران آن نابودی رژیم صهیونیستی است.

مطهری تأکید کرد: این جنایتی که اخیرا در بیمارستان شفا انجام شده، واقعا بی‌شرمانه و غیرانسانی است و واقعا تنها جبران آن نابودی اسرائیل است.

نایب رئیس سابق مجلس، گفت: صهیونیست‌ها باید کامل فلسطین را تخلیه کنند و فلسطین به دست مردم فلسطین بیفتد.

وی افزود: انشاءالله فلسطینی‌ها بعد از این همه شهید راه هم وطنان شهید خود را را ادامه خواهند داد و بقیه مسلمانان هم همراهی خواهند تا شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

مطهری در ادامه تصریح کرد: این جنایت بیمارستان شفا و تجاوز به زنان، مقاومت اسلامی را در منطقه مصمم‌تر و جدی‌تر می‌کند و شاید طوری بشود که کم‌کم توده‌های مسلمان برخیزند چرا که هنوز مردم مسلمان برخی از کشورهای اسلامی عمق فاجعه و اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند.

وی افزود: یک دلیل اینکه برخی عمق فاجعه را درک نکرده‌اند این است که حاکمان این کشورهای اسلامی تحت سلطه غرب هستند و اجازه قیام مردم مسلمان را نمی‌دهند و اگر راه را باز بگذارند مردم مسلمانان قیام خواهد کرد.

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: بالاخره این جنایت اثر خودش را در یمن و ایران جبهه مقاومت خواهد داشت و انشاءالله که ببینیم که انتقام مردم فلسطین گرفته شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی‌ها» احیای شعائر اسلام بود
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • ساحل بوشهر در ایام نوروز فضای معنوی و قرآنی به خود گرفته است
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • فاجعه بیمارستان الشفا غزه زمان مرگ رژیم کودک کش اسرائیل را جلو می اندازد