Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:35:04 GMT

توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولیدگرا ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۵۶۶

توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولیدگرا ممکن نیست

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در پیامی به مناسبت روز ملی صادرات افزود: در راستای تحقق بیانات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان "رونق تولید" ،‌ توجه بیش از پیش به امر تولید ملی و افزایش صادرات غیر نفتی ضروری است و یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به شمار می‌آید.
وی یادآورشد: صادرات موجب رشد اقتصادی، افزایش سطح تولید، توسعه اشتغال و رفع بیکاری، افزایش در آمد سرانه و بهبود وضع معیشتی اقشار مختلف جامعه، کاهش کسری تجاری کشور، تقویت پول ملی، بهبود کیفیت و تنوع تولیدات داخلی، صدور ارزش‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی خواهد شد تا آنجا که به صادرات، عنوان موتور محرکه اقتصاد لقب داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقی تصریح کرد: استان زنجان نیز به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ترانزیت، برخورداری از آزادراه و راه آهن و همجواری با استان های مهم صنعتی کشور به خصوص تهران از امتیازهای ویژه ای در توسعه صادرات برخوردار است و وجود واحدهای صنعتی قوی در صنایع معدنی، برق و الکترونیک، نساجی، مواد غذایی، برخورداری از پتانسیل‌های آبی و زیرساختی مناسب، دسترسی به شبکه‌های قوی انتقال برق، گاز و نفت و نزدیکی به بازارهای مصرف داخلی و خارجی، زنجان را به یکی از استان‌های توانمند در امر صادرات مبدل ساخته است.
وی اظهار داشت: نامگذاری ۲۹ مهرماه به نام روز ملی صادرات، فرصتی است تا ضمن ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم و فعالان اقتصادی، به تبادل افکار، شناخت تنگناها و بررسی راهکارهایی برای توسعه صادرات پرداخت و با توجه جدی به این امر در راستای افزایش قابلیت رقابت پذیری کالاهای ایرانی در جهان و در نتیجه افزایش واقعی صادرات غیر نفتی و تحقق توسعه اقتصاد اهتمام جدی‌تری داشت.
استاندار زنجان یادآورشد: روز ملی صادرات سمبلی برای ارج نهادن به تلاشهای صادرکنندگان در نفوذ به بازارهای جهانی و به نوعی تجلی توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد کشور است که ریشه در تولید و فضای کسب و کار آن دارد.
وی در این پیام از تلاش‌های ارزشمند تمامی تجار، بازرگانان، صنعتگران، فعالان اقتصادی، کار آفرینان و صادر کنندگانی که در جهت تعالی کشور اهتمام می ورزند قدردانی کرد.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات رونق تولید اقتصاد مقاومتی فتح الله حقیقی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

صفری در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکار‌های عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم‌ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهاد‌های مختلف ذیربط در جهت دستیابی به این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهاد‌های متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • تردید‌های تداوم رشد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی