Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@18:39:28 GMT

اولین عکس‌های هوایی جهان+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۶۸۵

اولین عکس‌های هوایی جهان+تصاویر

آفتاب‌‌نیوز :

کتاب تازه‌ای تحت عنوان "از بالا: داستان عکس هوایی" نوشته "ایمون مک کیب" و "جما پدلی" در تاریخ ۲۱ اکتبر روانه بازار خواهد شد‌. این کتاب به مناسبت صد و پنجاهمین سال عکس هوایی منتشر می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این مجموعه، عکس‌های هوایی از سانفرانسیسکو پس از زلزله سال ۱۹۰۶ و مراسم تحلیف ترامپ نیز دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنانه "دیلی میل" بخش‌هایی از مهم‌ترین عکس‌های هوایی چاپ شده در این کتاب را منتشر کرده است:

عکس دیگری از زلزله سانفرانسیسکو از ارتفاع ۱۹۰۰ پایی از سطح زمین. عکسی هوایی از فراز سانفرانسیسکو پس از زلزله سال ۱۹۰۶ میلادی که در جریان آن سه هزار نفر جان باختند. عکس هوایی گرفته شده از درون یک بالن هوایی در سال ۱۸۶۰ میلادی که‌ گمان می‌رود اولین عکس هوایی گرفته شده بر فراز ایالات متحده امریکا باشد و قدیمی‌ترین عکس هوایی جهان قلمداد می‌شود. عکسی هوایی از شهر کانو در نیجریه که توسط یک سوئیسی به نام "والتر میتل هولتسر" در سال ۱۹۳۰ میلادی گرفته شد. او نخستین فردی بوده که از جنوب تا شمال آفریقا را در آن زمان پرواز کرده بود و اولین فردی بود که در سال ۱۹۲۹ بر فراز کوه کلیمانجارو پرواز کرد. عکسی که توسط عکاسی ناشناس از فرود نیروهای متفقین در نورماندی فرانسه در سال ۱۹۴۴ میلادی گرفته شده است. اولین عکسی که از نخستین انفجار اتمی جهان در نزدیکی نیومکزیکو در جولای ۱۹۴۵ میلادی گرفته شد. عکسی هوایی از زمان وقوع حادثه تروریستی حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک در یازدهم سپتامبر که پلیس نیویورک آن را گرفته است. عکس پس از فروپاشی برج‌ها گرفته شده است. عکسی که آزمایش بمب هیدروژنی امریکا در جزایر مارشال در اقیانوس آرام را در سال ۱۹۴۶ میلادی نشان می‌دهد. عکس‌های هوایی مقایسه‌ای که تعداد حضار در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری اوباما در سال ۲۰۰۹ و دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهند. عکسی ماهواره‌ای که ناسا از مرکز تجارت جهانی در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۱، یک روز پس از حمله تروریستی گرفته بود. در جریان آن حادثه که بدترین رویداد تروریستی در خاک امریکا بود هزاران نفر کشته شدند. عکس هوایی گرفته شده از داخل بالن از فراز مونت بلانک فرانسه در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط عکاسی سوئیسی. امروز از این عکس برای بررسی روند آب شدن یخچال‌های طبیعی استفاده می‌شود. عکسی گرفته شده از جنوب فرانسه در سال ۱۸۸۹ میلادی که‌ گمان می‌رود نخستین عکس گرفته شده توسط یک عکاس با استفاده از کایت در حال پرواز بوده است. اولین عکس هوایی گرفته شده در سوئیس در سال ۱۹۰۹ که نخستین عکس موفق گرفته شده از فراز رشته کوه‌های آلپ سوییس از داخل یک بالن بوده است. عکس هوایی گرفته شده از مجسمه آزادی امریکا در سال ۱۹۲۲ میلادی. این مجسمه به عنوان هدیه‌ای از سوی فرانسه در سال ۱۸۸۵ میلادی به آمریکا انتقال داده شد. گرفتن عکس مذکور در سال ۱۹۲۲ از آن مجسمه جزو اولین عکس‌ها از این اثر مهم تاریخی بوده است.

 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عکس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان

محمود شمسی‌پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، اورژانس هوایی استان به بالگرد اِکوریل که یکی از بالگرد‌های روز دنیاست، مجهز شده است.

وی افزود: کاهش هزینه تعمیراتی، مصرف بسیار کم سوخت، برد زیاد، سر و صدای کم و راحتی سرنشینان به علت لرزش کم از مزایای این هلی کوپتر است.

بیشتر بخوانید

انجام بیش از ۴۳ هزار ماموریت اورژانس در سال ۱۴۰۲

شمسی‌پور گفت: داشتن موتور بسیار ایمن تحت هدایت سیستم هوشمند کامپیوتری، توانایی کنترل سیستم هوشمند بر روی خطا‌های احتمالی خلبان و ثبت آنان و قابلیت مانورپذیری بسیار بالا نسبت به آلوئت، از دیگر مزایای این بالگرد است.

وی ادامه داد: پارسال ۵۶ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی در استان به مرکز دیسپچ اورژانس استان گزارش شده بود و از ابتدای امسال تا کنون به ۴ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی امدادرسانی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصاویری تماشایی از گرانترین خانه جهان
  • جادوی شرق در سمرقند
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • عکس زیرخاکی از دو پرسپولیسی که آسمانی شدند + عکس
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان