Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی برنامه های گسترده و متنوعی را برای بازدید کنندگان از هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تدارک دیده است.
به گزارشخبرنگار ما در تبریز؛ علی بینش با اعلام این مطلب تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و خانواده ها از مهمترین اهداف حضور کانون پرورش فکری در این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال افزود: از ابتدای سال 98 طرح توسعه کتابخوانی در قالب برنامه ها و فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در استان آذربایجان شرقی در اجرا است که حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و معرفی طرح های متنوع و جذاب در موضوع کتاب و کتابخوانی از جمله این برنامه هاست.
مدیرکل کانون آذربایجان شرقی برپائی نشست های تخصصی با حضور نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، تقدیر از کودکان و نوجوانان کتابخوان، برپائی کارگاه های هنری، قصه گوئی، معرفی کتاب، اجرای مسابقه، معرفی فعالیت کتابخانه های سیار و نیز معرفی فعالیت ها و دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در امر کتابخوانی را از جمله فعالیت ها و برنامه های کانون در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز عنوان کرد.
بینش با اشاره به عرضه جدیدترین کتاب های منتشر شد توسط کانون در این نمایشگاه افزود: غرفه مجزایی نیز برای فروش کتاب های کانون که همواره مورد استقبال و توجه مخاطبان و اولیای تربیتی بوده از برنامه های کانون در هفدهیمن نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.
وی با تقدیر از همت و تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپائی این نمایشگاه، افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز فرصت بسیار ارزشمندی برای توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه است.
گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب  روزهای 29 مهرماه الی 4 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب»
ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد. حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است. کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند می‌توانند برای ثبت‌نام در این سامانه از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir اقدام کنند تا پس از تأیید عضویت و شروع فعالیت در این سامانه، بتوانند در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.



جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب
جلسه مشترک اعضای شورای سیاستگذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه برگزار شد و در آن یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفا یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتابخوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند.



نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی
اکبر رضوانیان، کارشناس ارشد گردشگری درباره نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی گفت: هر چه برنامه‌های نمایشگاه کتاب پُربارتر باشد، بازتاب آن در جامعه بیشتر خواهد بود. برگزاری تورهای بازدید از نمایشگاه کتاب، یکی از اقدام‌های مرتبط با گردشگری ادبی است و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، تاکنون تعداد قابل توجهی از این تورها برگزار شده و مخاطبان در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه کتاب، نویسندگان بزرگ و نامدار کشور را ملاقات کرده‌اند.



ایرانیان همیشه کتاب را دوست داشته‌اند
سید کلیم اصغر، عضو هیأت علمی گروه فارسی جامعه ملیه اسلامیه مولانا محمدعلی جوهر در دهلی درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاهی که در تهران برگزار می‌شود، مردم با ذوق و شوق شرکت می‌کنند و کتاب می‌خرند و من این کیفیت حضور مردم را در جاهای دیگر ندیده‌ام. ایرانیان همیشه کتاب را دوست داشته‌اند. با وجود وسایل الکترونیکی و کتاب الکترونیک و کتاب صوتی و پیشرفت اینترنت که باعث شده در جاهای دیگر کتاب را از این طریق بخوانند، ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند.

کد خبر 846456 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهر مجازی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری کتاب - معرفی و نقد فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی