Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@07:03:52 GMT

حفاظت از ۸۰ پشت بام تاریخی در میبد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۷۴۳

حفاظت از ۸۰ پشت بام تاریخی در میبد

رسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: به دنبال بارندگی‌ های سال گذشته و به منظور حفاظت و رفع خطر بناهای تاریخی در مقابل بارش های احتمالی، پشت بام ۸۰ بنای تاریخی در شهرستان میبد مرمت شدند.

او افزود: این تعدا پشت بام  تاریخی با اعتبار تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان و به صورت مشارکتی با مالکان و هئیت امَناهای مربوطه از نیمه دوم پارسال تا کنون مرمت و ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتاقیان با بیان اینکه بافت تاریخی شهرستان میبد از بافت‌های بی نظر در استان است، اظهار داشت: حفاظت از پشت بام‌ها در بنا‌هایی از جمله؛ مسجد، حسینه، حمام، آب انبار، ساباط و خانه‌های قدیمی صورت گرفته است.

یک سوم وسعت شهرستان میبد بافت تاریخی است و با ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

پشت بام ۸۰ بنای تاریخی شهرستان میبد مرمت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت