Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شعبانی با تاکید بر اینکه پرتقال‌ها از نیمه ابتدایی ماه آینده آمده برداشت می‌شوند، اظهار کرد: پرتقال برای برداشت از درخت باید تا حدودی دو رنگ (سبز و زرد) شده و حداقل قند تولیدی در آن به مرز ۶.۵ رسیده باشد تا آماده برداشت شود.

وی ادامه داد: در کشور ما نیمه ابتدایی آبان ماه پرتقال‌ها به مرور آماده برداشت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را برای عرضه به مصرف کننده راهی بازار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی با بیان اینکه برداشت زود هنگام پرتقال در سال جاری اتفاق افتاده است، افزود: شایع کاهش قیمت پرتقال توسط دلالان موجب شده تا باغداران اقدام به برداشت زود هنگام پرتقال از درختان و فروش آن کنند.

به گفته شعبانی؛ رنگ پوست این پرتقال‌ها به دلیل برداشت زودهنگام سبز رنگ است و برای تغییر رنگ پوست به زرد رنگ و بازار پسندی آن از دو روش استفاده می‌شود.

وی یکی از این روش‌ها را "سبز زدایی" که تغییر رنگ پوست با استفاده از گاز ایتلن است را عنوان کرد.

شعبانی اظهار کرد: در این روش پس از انبار، پرتقال‌های نارس را در معرض درصدی پایینی از گاز اتیلن قرار می‌دهند تا پوست آن‌ها تا حدودی تغییر زنگ دهد.

وی با تاکید بر اینکه این روش برای تغییر رنگ پوست پرتقال غیر مضر است، افزود: گاز اتیلن گاز کاملا طبیعی است که در بیشتر میوه‌ها در هنگام رسیدن متساعد می‌شود.

شعبانی یادآور شد که پوست پرتقال‌های که با این روش غیر مضر تغییر رنگ داده می‌شوند معمولا دو رنگ سبز و زرد دارند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران روش دیگر برای تغییر رنگ پرتقال‌های نارس را استفاده از رنگ‌ها مصنوعی مضر دانست.

شعبانی نام این روش را روش "رنگ افزایی" عنوان کرد و افزود: در این روش از رنگ‌های مصنوعی برای ایجاد رنگ زرد در پوست پرتقال استفاده می‌شود.

وی گفت: معمولا رنگ پوست پرتقال‌های که با این روش رنگ آمیزی می‌شوند زرد متمایل به نارنجی است.

شعبانی با تاکید بر اینکه که ما نیز به شدت مخالف استفاده از این روش مضر هستیم، افزود: وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه قانونی مقابله با اینگونه تخلفات دارند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اضافه کرد: البته عمده پرتقال‌های عرضه شده در بازار به روش "سبز زدایی" تغییر رنگ داده شده و غیرمضر هستند، اما به مردم توصیه می‌کنیم تنها از میوه‌های استفاده کننده که دو رنگ سبز و زرد دارند.

شعبانی اظهار کرد: در نهایت هر روشی که برای عرضه پرتقال‌های نارس به بازار استفاده شود به زیان تولیدکنندگان خواهد بود چراکه اعتماد مشتریان را از بین برده و تقاضا را کاهش می‌دهد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرتقال قیمت پرتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمالغرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

آل هاشم اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار، توجه به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تخت بیمارستانی در دولت به جد مورد توجه است.

بهروز رحیمی اعلام کرد: در ۳۰ ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به امر بهداشت و موضوع جوانی جمعیت، افزود: بحث جوانی جمعیت به عنوان تکلیف شرعی و علمی مورد توجه وزارتخانه بوده است و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر با رفع موانع قدم‌های مؤثری را برداریم.

رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در امر پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان نام برد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این استان به وقوع پیوسته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات بزرگ پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز شاهد تداوم ارائه خدمات با کیفیت در سطح این استان باشیم.

کد خبر 6081388

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!