Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از محصولات موفق دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، موکت‌هایی نانویی بود که شرکتی فعال در این زمینه قصد توسعه آن‌ها را دارد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یکی از محصولات موفق ارائه شده در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو، موکت‌های نانویی  که از سوی ظریف مصور با همکاری شرکت تابان اندیش برجیس توسعه داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تابان اندیش برجیس، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانومواد همکاری مشترکی با شرکت ظریف مصور آغاز کرده است. سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه تابان اندیش برجیس درباره همکاری با ظریف مصور می‌گوید: «بعد از یک سال برنامه‌ریزی و تحقیق روی کاربرد نانومواد در حوزه موکت‌های صنعتی و خانگی، شرکت ظریف مصور موفق به توسعه فناوری موکت‌های نانویی شد. شرکت تابان اندیش برجیس نانوذرات اکسید روی در اختیار شرکت ظریف مصور قرار داده تا با استفاده از این نانومواد موکت‌هایی با خواص آنتی‌باکتریال ایجاد شود.»

مدیر بخش تحقیق و توسعه تابان اندیش می‌افزاید: «چهار ماه قبل نتایج تست‌های ارزیابی به پایان رسید و اولین موکت‌های نانویی تولید شدند. ما در فاز اول ۵۰ کیلوگرم نانومواد به ظریف مصور تحویل دادیم تا موکت‌های نانویی را تولید کند. در مرحله دوم فروش نیز قرار است ۲۰۰ کیلوگرم از این نانومواد به ظریف مصور داده شود. قدم بعدی در این پروژه همکاری مشترک با ظریف مصور، ایجاد خواص آنتی‌استاتیک و ضدآتش در موکت‌ها با استفاده از نانومواد است که کار تحقیقاتی روی این پروژه نیز آغاز شده و در حال حاضر تحقیق و توسعه برای رسیدن به این دو هدف با استفاده از فناوری‌نانو در حال انجام است.»

شرکت ظریف مصور یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موکت‌های خانگی و تافتبنگ – موکت‌های صنعتی- الیاف، نخ و مستربچ، رنگدانه‌های صنعتی و انواع روغن‌های صنعتی، رزین‌ها و چسب‌های مخصوص صنعت نساجی، ژئوممبران‌ها و ژئوکامپوزیت‌ها، گرانول، پلی‌پروپیلن و مواد عایق ساختمانی است. یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های ظریف مصور ارائه نوآوری و ایجاد تمایز نسبت به محصولات موجود در بازار است. با توجه به توسعه فناوری‌نانو در کشور و پتانسیل‌های این فناوری در بهبود عملکرد محصولات، شرکت ظریف مصور نیز تصمیم به استفاده از این فناوری در محصولات خود گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو محصولات نانویی جشنواره فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور

یکی از دانشگاه‌های سنگاپور مرکزی را راه‌اندازی کرده که هدف آن انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در جهت رفاه عمومی است.

به گزارش ایسنا به نقل از زِد نت، مرکز «هوش مصنوعی جدید» که در دانشگاه ملی سنگاپور آغاز به کار کرده، به دنبال پیشبرد تحقیقات، توسعه و همچنین کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی برای مزایای اجتماعی در زمینه‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، پایداری شهری، آموزش و تولید خواهد بود. هدف این مرکز تقویت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سنگاپور، گردآوری کارشناسان در دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه ملی و همچنین سازمان‌های دولتی و شرکای صنعتی است.

این فرایند به دانشگاه ملی سنگاپور این فرصت را می‌دهد تا نسبت به چالش‌های دنیای واقعی در جهت هدایت تحقیقات و توسعه فناوری‌ها درک بهتری داشته باشد. بنا به اعلام این دانشگاه، دو شرکت IBM و Google Cloud به عنوان شرکای اولیه در این طرح وارد شده‌اند و گفته می‌شود مذاکره با سایر سازمان‌های محلی و بین‌المللی درباره همکاری بالقوه ادامه دارد. این مرکز که از ابتدای هفته جاری کارش را شروع کرده، نزدیک به ۸ میلیون دلار کمک‌های خارجی دریافت کرده و در این میان خود دانشگاه ملی سنگاپور نیز متعهد شده تا ۲۰ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

این بودجه به سه حوزه کلیدی اختصاص خواهد یافت که عبارتند از: تحقیقات بنیادی هوش مصنوعی، سیاست‌ها و پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی خاص در دنیای واقعی. در این طرح، متخصصان هوش مصنوعی بر روی رشته‌های مختلفی همچون علوم انسانی، زیست‌شناسی، شیمی و مواد با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از این راه برنامه‌های کاربردی را توسعه دهند. به عنوان نمونه، یکی از فعالیت‌های پیش‌روی این گروه استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش کارایی عملیاتی و ایمنی بخش لجستیک و تولید است.

در کنار این موارد، این مرکز تحقیقاتی را در مورد چارچوب‌های اجرای هوش مصنوعی انجام خواهد داد که تضمین می‌کند توسعه و اجرای هوش مصنوعی با ارزش های اجتماعی، دستورالعمل‌های اخلاقی و قوانین مطابقت دارد. در همین راستا، لیو بین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ملی سنگاپور گفت: تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی، جامعه و اقتصاد ما به نحوه توسعه، استقرار و مدیریت این فناوری‌ها بستگی دارد.

این برنامه‌ها در کشوری انجام می‌شود که بیشتر کسب و کارها انتظار دارند بخش زیادی از بودجه فناوری اطلاعات خود را بر روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور قرار دهند. موید این مطلب نظرسنجی است که مرکز خدمات فناوری colt انجام داد؛ بر این اساس، از هر سه سازمان در سنگاپور، یک سازمان به دنبال این است که در سال جاری بر روی هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری کند. در این نظرسنجی، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی بودجه فناوری اطلاعات را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری