Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، یازدهمین همایش ملی «سیره علوی» با رویکرد سلامت، اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می‏‌شود که از محورهای آن می‎توان به سلامت جسمی در سیره علوی، سلامت روح و روان در سیره علوی، سلامت اعتقادی، اخلاقی و تربیتی در سیره علوی و سلامت اقتصادی و اجتماعی در سیره علوی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از موضوعات محور اول می‎توان به اهمیت سلامت جسمی از نگاه امام علی(ع)، تغذیه و سلامت در کلام امام علی(ع)، بهداشت جسمی در سیره علوی، تأثیر سلامت جسم بر روح و روان از منظر امیرالمؤمنین(ع) و تغذیه در گروه‌های آسیب‌پذیر در سیره علوی اشاره کرد.

موضوعات محور دوم نیز شامل حیات طیبه از منظر امام علی(ع)، راهکارهای رشد شخصیت در نهج‌البلاغه، بهداشت روانی و روانشناسی سلامت در سیره علوی، تأثیر متقابل سبک زندگی، سلامت روحی و روانی در احادیث علوی، آسیب‌شناسی سلامت روح و روان از نگاه امام علی(ع) و بررسی نظرات روانشناسی و جامعه‌شناسی در باب سلامت با تأکید بر سیره علوی است.

از عناوین و موضوعات محور سوم نیز می‎توان به راهکارهای تحقق سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)، تأثیر و تأثر اخلاق، رفتار و اعتقاد در بیان امیرالمؤمنین(ع)، رفتار مطلوب سیاسی در سیره علوی، فرهنگ نقد و گفت‌وگو در سیره علوی، تعامل حاکمیت با مردم و نخبگان در حکومت امام علی(ع)، راهکارهای عملی تأمین سلامت اداری، اجتماعی و سیاسی در سیره علوی اشاره کرد.

همچنین موضوعات محور چهارم نیز شامل نشاط و شادابی و رابطه آن با سلامت اجتماعی و اقتصادی در کلام امام علی(ع)، رفتار اجتماعی و اقتصادی شهروندی و سلامت جامعه در احادیث امام علی(ع)، نقش تاب‌آوری اجتماعی و مقاومت اقتصادی بر سلامت جامعه در سیره علوی، نقش کارگزاران اجتماعی و اقتصادی بر سلامت جامعه در حکومت علوی، سرمایه اجتماعی و سلامت جامعه در نهج‌البلاغه و رابطه ساختار اجتماعی و اقتصادی با سلامت جامعه از نگاه امام علی(ع) است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌ کن‌کبود، دبیر علمی همایش ملی سیره علوی در رابطه‌با این همایش ملی، گفت: شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) که در نگاه مسلمان و غیرمسلمان مظهر «انسان کامل» و «صدای عدالت انسانی» است، می‌طلبد که شناخت هرچه بیشتری نسبت به سیره او حاصل شود.

وی افزود: در همین راستا در سال 87 با همت نماینده ولی‌فقیه در لرستان، دبیرخانه «سیره علوی» تثبیت و ماندگار شده و هر ساله، به‌عنوان یکی‌از مهم‌ترین رویدادهای آموزشی و پژوهشی استان که با مشارکت و استقبال گسترده تمامی دانشگاه‌ها و محققان برگزار می‌شود، در قالب همایش علمی در معرض قلم و افکار اندیشمندان و فرهیختگان قرار می‌گیرد.

حاتمی‌ کن‌کبود ادامه داد: تاکنون 10 همایش آن با رویکردهای مختلف برگزار شده و در سال‌ جاری یازدهمین همایش آن به‌صورت ملی با عنوان «سیره علوی با رویکرد سلامت» به‌همت بنیاد ملی غدیر، نماینده ولی‌فقیه و دانشگاه‌های استان لرستان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تاریخ 14 اسفندماه سال 98 برگزار خواهد شد.

وی افزود: امید است رویکرد جدید همایش که به مسئله سلامت اعم‌از سلامت جسم، روح و روان، اعتقاد، اخلاق و رفتار و همچنین سلامت اقتصادی به‌عنوان یکی‌ از دغدغه‌های مهم جامعه می‌پردازد، فرصتی برای اندیشمندان و صاحبان فکر و قلم، که از اراده‌های محکم برای سلامت جامعه و توانمندسازی کشور برخوردارند، فراهم آورد تا به ارائه اندیشه و راهکارهای خود در قالب مقالات ارزنده بپردازند.

یادآور می‏‌شود، مقالات برگزیده ضمن نمایه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در قالب لوح فشرده چاپ و مقالات برتر در روز همایش ارائه و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی همایش ملی سیره علوی رویکرد سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

فرید ولدی کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن گفت: در راستای تحقق رشد اقتصادی پایدار، تقویت مشارکت فعال مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از راه های اصلی برای دستیابی به این امر در حوزه ساخت و ساز مسکن است، جایی که مشارکت مستقیم شهروندان می تواند باعث افزایش تولید شود و به رونق اقتصادی کشور کمک کند. با اتخاذ یک رویکرد استراتژیک که ترکیبی از حمایت دولت، تخصیص زمین و تامین مالی قابل دسترس است، می‌توانیم پتانسیل طرح مسکن متحول کننده را که با مشارکت مردم به اجرا در بیاوریم، باز کنیم

وی ادامه داد: کلانشهرهای اصلی ایران مانند تهران و کرج با پیامدهای گسترش عمودی شهری، عرضه محدود زمین و افزایش تراکم جمعیت دست و پنجه نرم کرده اند. این وضعیت نه تنها تراکم ترافیک را تشدید کرده است، بلکه قیمت مسکن را به قیمت های بی‌سابقه‌ای رسانده و مانعی بزرگ برای بسیاری از صاحبان خانه‌های مشتاق ایجاد کرده است. کمبود زمین شهری و محدودیت‌های توسعه افقی باعث شده است که قیمت زمین در تهران به نزدیک به هفت برابر هزینه ساخت و ساز افزایش یابد که بر ضرورت رسیدگی به این موضوع مبرم تاکید دارد.

ولدی با اشاره به لزوم عرضه زمین توسط دولت برای شکستن انحصار زمین گفت: برای مقابله با چالش قیمت بالای مسکن، رفع نیاز روزافزون مردم و شکستن انحصار زمین، یک رویکرد دو جانبه ضروری است. اولاً، دولت باید تأمین زمین برای مردم را در اولویت قرار دهد، و بداند که دسترسی به زمین سنگ بنای ساخت مسکن و کاتالیزور رشد اقتصادی است. ثانیاً، بخش بانکی باید با ارائه گزینه‌های تامین مالی در دسترس و تسهیل جریان اعتباری از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به مردم در راستای پروژه‌های ساخت مسکن، نقش محوری را ایفا کند و از این طریق شهروندان را قادر به مشارکت فعال در فرآیند ساخت‌وساز کند.

وی ادامه داد: با اتخاذ این راهبرد، دولت می تواند به تعهد خود مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی عمل کند و در عین حال حس مالکیت و توانمندی را در میان مردم تقویت کند. علاوه بر این، اعطای مجوز برای ساخت خانه های یک طبقه با اصول توسعه شهری افقی مطابقت دارد و رویکرد پایدارتر و عادلانه تر به مسکن را ترویج می کند. همچنین گسترش افقی شهرها و مجوز ساخت خانه های یک طبقه، پتانسیل ایجاد تحول در چشم انداز مسکن در ایران را دارد. این رویکرد نه تنها کاهش قابل توجهی در هزینه‌های ساخت و ساز را نوید می‌دهد، بلکه راه را برای گزینه‌های مسکن مقرون به صرفه‌تر هموار می‌کند و در نتیجه به موضوع مبرم مقرون به صرفه بودن ساخت مسکن می‌پردازد.

این کارشناس اقتصادی  گفت: سال جاری فرصتی محوری برای دولت برای تحقق وعده های خود و رفع نیازهای مسکن ملت است. ایران با توانمندسازی شهروندان از طریق تخصیص زمین، تأمین مالی در دسترس و ترویج ساخت و ساز مسکن یک طبقه، می‌تواند مسیری را به سوی رشد اقتصادی باز کند که ریشه در مشارکت عمومی دارد. این رویکرد نه تنها حس مالکیت و غرور را در میان مردم تقویت می‌کند، بلکه به توسعه پایدار شهرها کمک می‌کند و توزیع عادلانه‌تر منابع و فرصت‌ها را تضمین می‌کند. ایران با پذیرش این چشم انداز می تواند راه را برای آینده ای هموار کند که در آن مسکن نه تنها یک ضرورت بلکه کاتالیزوری برای شکوفایی اقتصادی و انسجام اجتماعی باشد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها