Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت پدر و مادر دبیر و معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سانحه بازگشت از سفر اربعین حسینی (ع) به دیار باقی شتافتند را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت پدر و مادر آقاسی، دبیر و معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سانحه بازگشت از سفر اربعین حسینی (ع) به دیار باقی شتافتند را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در متن این پیام آمده است: «ضایعه درگذشت پدر و مادر عزیز جنابعالی که در راه بازگشت از سفر معنوی اربعین حسینی دچار سانحه شدند را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض می‌کنم.
ایشان که پس از شرکت در کنگره عظیم اربعین و زیارت عتبات عالیات به دیار معبود شتافتند، بی‌شک قرین رحمت واسعه الهی و متنعم به هم‌جواری با اهل بیت عصمت و طهارت خواهند بود.
آن عزیزان که عمر خود را وقف عشق عمیق و خالصانه به آستان پاک ائمه اطهار خاصه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) کردند، جان خود را نیز در این راه مقدس نثار ایشان کردند و ان شاءلله در بهشت برین مهمان سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدلله‌الحسین (ع) و شهدای کربلا هستند.
قاعده هستی و دنیای فانی بر آمدن، اندکی ماندن و سپس کوچ به سوی معبود است و خوشا به حال آنانکه به تعبیر امام صادق (ع) کسی که در راه زیارت حضرت اباعبدلله‌الحسین (ع) از دنیا بروند و از جمله پاداشی که به او عطا می‌شود این است که فرشتگان رحمت به تشییع جنازه او می‌آیند، حنوط و لباسش را از بهشت می‌آورند، بر پیکر او نماز می‌گزارند، بر او کفنی از بهشت می‌پوشانند، فرشی از گل و ریحان برایش می‌گسترانند، تنگنای قبر او از چهار طرف (از پایین پا و بالای سر و چپ و راست) بر او وسیع می‌گردد، از درون قبرش دری به سوی بهشت بازمی‌گردد، و بوی عطر دل‌انگیز بهشتی فضای قبر او را پر می‌سازد، او در این شرایط روحانی و معنوی هست تا وقتی که قیامت فرا می‌رسد. (بحارالانوار، ج. ۹۸، ص. ۷۸)
دوباره این ضایعه را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت گفته و علو درجات الهی و غفران و رحمت واسعه را برای آن عزیزان خواستارم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام تسلیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یک‌ساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارایه کنند.

کد خبر 6080648 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی