Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@14:20:50 GMT

وضعیت رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی در تهران + جدول

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۵۱۰۰

وضعیت رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی در تهران + جدول

دنیای اقتصاد نوشت: واسطه‌های ملکی می‌گویند از سال گذشته به دنبال جهش اجاره‌بها تقاضای اجاره آپارتمان‌های کوچک‌متراژ به شکل محسوس افزایش یافت و گروهی از مستاجران آپارتمان‌های میان‌متراژ به ویژه زوجین بدون فرزند ناگزیر به نقل مکان به آپارتمان‌های کوچک‌تر شدند. امسال هم طی فصل تابستان با وجود اینکه میزان تقاضا برای جابه‌جایی ملکی میان مستاجران به شدت کاهش یافت و اغلب ترجیح دادند به نحوی با موجر فعلی خود برای یک سال سکونت دیگر توافق کنند، اما در میان جست‌وجوگران بازار مسکن علاوه بر کسانی که مستاجر جدید و به نوعی «سال اولی‌های بازار اجاره» به شمار می‌آمدند، گروهی نیز متقاضی جابه‌جایی بودند و اغلب آنها اتفاقا در پی آپارتمان اجاری کوچک‌متراژ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز با وجود اینکه فصل پاییز فرارسیده و رخوت معاملات اجاره در بازار مسکن بیشتر شده است، اما هنوز جست‌وجوگران املاک ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی در مناطقی که عرضه این املاک بیشتر است، در بازار حضور دارند. مناطق ۷، ۱۳ و ۱۴ تهران از جمله مناطق کانون ساخت و سازهای کوچک‌متراژ هستند که مقصد مناسبی برای متقاضیان این املاک به شمار می‌آیند. البته در سایر مناطق شهری نیز ساخت و ساز در گروه متراژی ۴۰ تا ۶۰ مترمربع وجود دارد اما آن‌قدر کم‌تعداد است که حق انتخاب چندانی به مستاجر نمی‌دهد. از طرفی عرضه آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در مناطق یادشده با قیمت مناسب صورت می‌گیرد و اتفاقا اغلب متقاضیان اجاره این املاک به دنبال یافتن ملکی برای پرداخت حداقل هزینه سکونت هستند؛ بنابراین املاک این مناطق با توان مالی متقاضیان این متراژ تناسب بیشتری دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟

سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور پایتخت در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودرو‌های شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کار‌های مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد