Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان که در دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: تعداد اندکی از مردم سیستان و بلوچستان اهل ورزش هستند و به دلایل زیادی هنوز ورزش در سبد خانوار‌های این استان جای خود را پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:در مناطقی که تفکرات مردانه باعث محدودیت و مانع از ورزش کردن بانوان می‌شود باید با حذف این نوع تفکر غلط، فرهنگ ورزش بانوان در سیستان و بلوچستان نهادینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به این استان، دامنه ورزش از مرکز به شهر‌ها و روستا‌های این نقطه از ایران اسلامی گسترش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه به دلیل نبود کارخانه‌ها و بنگاه‌های مالی بزرگ، حمایت بخش خصوصی از هیات‌ها و تیم‌های ورزشی سیستان و بلوچستان ناچیز است، افزود: بسیاری از موفقیت‌های ورزشکاران استان بدون حمایت اسپانسر و با تلاش، تعصب ورزشکاران و مربیان به دست آمده است.

موهبتی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید به بانوان و جوانان نگاه ویژه‌ای شده به طوریکه امروز یکی از معاونان استانداری از بانوان انتخاب و جوان‌ترین شهردار زن، بخشدار، فرماندار و جوان‌ترین مدیر شهرستانی ورزش و جوانان کشور در سیستان و بلوچستان منصوب شده‌اند.

او با بیان اینکه ۱۱ فضای ورزشی اختصاصی ویژه بانوان در سیستان و بلوچستان وجود دارد و ۳۶۴ فضای ورزشی دیگر هم به صورت مشترک برای بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این فضا‌ها عمدتا در مرکز و برخی از شهر‌های استان وجود دارد به طوریکه تعدادی از شهرستان‌های استان فاقد فضای مشترک یا اختصاصی برای ورزش بانوان هستند.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز بر افزایش تعداد جشنواره‌های ورزشی برای تشویق بیشتر بانوان سیستان و بلوچستان به امر ورزش تاکید کرد.

مهین فرهادی زاد گفت: در حوزه آموزش و فرهنگ سازی تلاش خواهیم کرد با تربیت مربی و داور از ظرفیت نیرو‌های استانی در مسابقات و لیگ‌های کشور استفاده شود.

او همچنین از دغدغه وزارت ورزش و جوانان به مشکلات ورزشی و فرهنگی جوانان و بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی سیستان و بلوچستان را تامین کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان ورزشی استان از ۸ هزار نفر در سال ۹۶ به ۱۹ هزار نفر در سالجاری رسیده است، گفت: در سال‌های اخیر میزان استقبال مردم بویژه بانوان به امر ورزش رشد خوبی داشته است.

ادهم کرد زابلی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد رشته‌های ورزشی بانوان از ۶ رشته به ۱۷ رشته ارتقا یافته است.

او ادامه داد: بانوان ورزشکار سیستانی و بلوچستانی در رقابت‌های ورزشی امسال به ۱۷ مدال شامل یک مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز دست یافته‌اند در حالیکه پارسال تنها ۶ مدال نصیب بانوان ورزشکار استان شده بود.

انتهای پیام/گ

نهادینه کردن ورزش بانوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود

علی سرگزی   اظهار کرد: این نمایشگاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس و با رویکرد غزلیات سعدی شیرازی در مکان مقبره این شاعر پر آوازه برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه خوشنویسی هنری مقدس است و خوشنویسان عشق و ارادت ویژه‌ای به سعدی شیرازی دارند، افزود: تعداد آثار این نمایشگاه ۳۰ اثر خوشنویسی غزلیات سعدی شیرازی از استاد احمد بستانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نمایشگاه در تاریخ هفتم تا دهم اردیبهشت برگزار می‌شود و بازدید برای عموم علاقه‌مندان و هنر دوستان آزاد است.
وی بیان کرد: هنر خوشنویسی نقش موثری در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه دارد و ما اساتیدی از جمله استاد احمد بستانی داریم که عمر خود را وقف این هنر کردند.
سرگزی خاطرنشان کرد: هنرمندان خوشنویس سیستان و بلوچستان در محافل و برنامه‌های مختلف آثار فاخری به نمایش گذاشته‌اند و اتفاقات مثبتی در این حوزه رخ داده که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد