Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از حق لبنانی‌ها برای انجام تظاهرات مسالمت‌آمیز و مبارزه با فساد حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه "الحره" آمریکا به نقل از یکی از مسئولان در وزارت خارجه این کشور بدون افشای هویت وی، اعلام کرد: دهه‌ها انتخاب‌های بد و فساد در لبنان، کشور را در آستانه فروپاشی سیاسی قرار داده است و ما از حق لبنانی‌ها برای انجام تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایبندی به اجرای اصلاحات اساسی می‌تواند درب‌ها را به روی حمایت بین‌المللی چند میلیارد دلاری از لبنان باز کند و این مساله به لبنانی‌ها بستگی دارد.

این مسؤول ادامه داد، وزارت خارجه آمریکا امیدوار است، این تظاهرات، لبنان را ترغیب کند تا گام‌هایی برای اصلاحات اقتصادی واقعی بردارد.

لبنان از روز پنجشنبه صحنه تظاهرات در مناطق مختلف بیروت و دیگر شهرهاست. تظاهرکنندگان نسبت به اعمال مالیات‌های جدید در بودجه ۲۰۲۰ و نیز نابسامانی وضعیت معیشیتی و اقتصادی معترض هستند.

دولت لبنان روز جمعه اعلام کرد، قانون اعمال مالیات و عوارض جدید را لغو می‌کند اما معترضان سقف مطالبات خود را تا برکناری نظام بالا برده‌اند.

همچنین سعد حریری، نخست وزیر لبنان در سایه اعتراضات روزافزون مردمی این کشور روی سند اقتصادی کار می‌کند که شامل اصلاحاتی از جمله لغو همه افزایش مالیات‌ها بر ارزش افزوده، مالیات‌های تلفن و خدمات عمومی  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات در لبنان واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله جعفر سبحانی، در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مردم باید نسب به نقش مالیات در آبادنی کشور توجیه شوند، گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: مالیات باید از درآمد افراد اخذ شود و درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی مشمول پرداخت مالیات شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نباید منابع مادی کشور مثل نفت و معادن برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار گیرند چرا که این منابع سرمایه کشور محسوب شده و باید به صورت‌های مفیدتر از آنها بهره برد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در سطح کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • موارد مصرف مالیات باید برای مردم تبیین شود
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود