Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید قادرپناه نویسنده، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر «ریگولیتو» درباره اجرای نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» به خبرنگار مهر گفت: این نمایش درباره اتفاقاتی است که هفت سال بعد از ناپدید شدن پترسون نویسنده شناخته شده شهر رخ می دهد. او در شصت و چندسالگی به دلایل نامشخصی دیوانه و ناپدید می شود اما حالا بعد از گذشت هفت سال اتفاقاتی رخ می‌دهد که به او نیز مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نمایش از ۲۸ مهر ماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفته است. داستان نمایش در یک مکان و موقعیت واقعی شکل می‌گیرد اما قصه و اتفاقاتی که می افتد، غیرواقعی هستند و ممکن است در هیچ کجای دنیا رخ ندهد. بازی ها نیز مرز باریکی بین رئال و غیررئال هستند اما دیالوگ ها به شکل واقعی بیان می شوند.

قادر پناه با اشاره به علاقه ای که به آثار هارولد پینتر دارد، درباره شباهت نمایش به کارهای این نویسنده بیان کرد: نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» از لحاظ فضاسازی و سکوت هایی که در نمایشنامه های پینتر شاهد هستیم به آثار وی نزدیک است. البته من هیچگاه خودم را با این نویسنده بزرگ مقایسه نمی‌کنم اما به دلیل علاقه ای که به آثار وی دارم تلاش می کنم که به فضای آثارش نزدیک شوم.

وی درباره طراحی صحنه نمایش توضیح داد: دکور نمایش فضایی غیررئالیستی دارد چون دوست دارم تماشاگران برداشت خودشان را از فضاسازی نمایش و دلیل انتخاب این دکور داشته باشند از همین رو طراحی صحنه نمایش به شیوه ای متفاوت از خود اجرا است.

کارگردان نمایش «پناهکاه» در پایان درباره انتخاب نام اثر بیان کرد: قبل از نگارش نمایشنامه نام آن را انتخاب کردم و بعد داستان را نوشتم. قرار بود این نمایشنامه داستانی عاشقانه داشته باشد اما در نهایت کار کمی تلخ شد چون حفظ لطافت و عاشقانه بودن یک اثر تا انتها بسیار سخت است و من هنوز نتوانستم به این توانایی برسم. نام نمایش شاید ارتباط مستقیمی به داستان نداشته باشد و دیالوگی است که از زبان یکی از شخصیت ها بیان می شود اما از آنجا که به دنبال اسمی صادقانه بودم، تصمیم گرفتم این نام را تا آخر نگارش داستان حفط کنم و تغییری در آن به وجود نیاورم.

کاوه مرحمتی، مینا زرنانی، امین جلالی، آزاده مشعشعی بازیگران نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» هستند که تا ۲۸ آبان ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

کد خبر 4748349 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران نوفل لوشاتو تئاتر ایران اربعین 98 فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر اربعین حسینی فیلم کوتاه تئاتر شهر سینمای مستند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازیگر تئاتر سریال ایرانی خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، اثری است که از ۱۵ فروردین در تهران روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که بهرام افشاری و تینو صالحی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.

«چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» تاکنون در تهران ۱۵۰ اجرا روی صحنه رفته است و در تور خارجی به دوبی، آلمان، استرالیا و… سفر کرده است.

مدیر تولید: علی اکباتانی، مجری طرح اصفهان: مجید کاشی‌فروشان، مدیران اجرایی اصفهان: امیرحسین مزروعی، آرام یوسفی‌نیا، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، مدیر تبلیغات: آریان امیرخان، گرافیست: پیمان امدادی، عکاس: شهریار اکبریه، عکاس پوستر و متریال تبلیغات: کیارش مسیبی و مشاور رسانه‌ای علی کیهانی دیگر عوامل این اثر هستند.

در خلاصه داستان نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آمده است: «پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.»

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند از طریق سایت اصفهان تیکت Www.Esfahanticket.com و یا با شماره تماس‌های ۰۹۳۸۶۰۸۸۵۵۸، ۰۹۳۷۴۴۴۴۹۱۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم