Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ظرفیت های معدنی استان به درستی احصا و معرفی نشده اند، از مدیران مربوطه خواست که هر چه سریعتر ظرفیتهای معدنی قابل سرمایه گذاری را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی شهریاری در جلسه بررسی و حل مسائل و مشکلات واحدهای معدنی که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه از ظرفیت های معدنی بخوبی استفاده نشده و صرفا افتخار بیان آمارها نصیب استان شده است، گفت: برای بهره مندی از قدرت معادن در تولید ثروت و اشتغال باید جدی تر از امروز مدیران برای شناسایی ظرفیت ها، حل مشکل معدنکاران و واحدهای معدنی پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه داریم تا ضمن احیای واحدهای راکد، از تعطیلی واحدهای معدنی فعال نیز جلوگیری کنیم،گفت: بسیاری از واحدها با اندکی توجه در حوزه تقسیط بدهی های مالیاتی، تامین زیرساخت هایی چون برق،آب و راه توانایی اشتغال زایی بالایی را دارند.

مقام عالی استان با اشاره به شرایط سخت تولید و صادرات، حمایت از واحدهای نیمه فعال و فعال را واجب و ضروری دانست و افزود: قابل قبول نیست که واحدی بخاطر کوتاهی و عدم مسئولیت پذیری ما مدیران تعطیل شود. مدیران به حل مشکلات این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه هر ماه گزارش اقدامات مسئولین در حوزه حل مشکلات واحدهای معدنی را از مدیران مطالبه خواهد کرد، ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش سرمایه گذاری در حوزه معدن، انجام استعلامات لازم از سوی سازمان های مربوطه و آماده سازی بستر برای سرمایه گذاری قانونی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت

مجید گلشنی منفرد در جلسه رفع موانع تولید استان زنجان، گفت: در سال گذشته ۱۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در استان احیا شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شاهد احیای واحدهای بزرگ صنعتی در استان بودیم.

وی با اشاره به احیای ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۱ افزود: بر اساس مقایسه احیای واحدهای صنعتی طی ۲ سال اخیر شاهد هستیم که با وجود کاهش تعداد واحدهای احیا شده در سال گذشته، با رشد ۲ هزار و ۶۳ درصدی سرمایه گذاری های صورت گرفته مواجه بودیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: اشتغالزایی در واحدهای احیا شده هزار و ۸۲۵ نفر بوده که ۴۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحدهای معدنی استان، یادآور شد: هفت واحد معدنی نیز در استان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود : سرمایه گذاری معدنی صورت گرفته نیز در سال گذشته ۳۰۲ درصد رشد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • ظرفیتهای معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود