Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان‌محمد خوب‌پور، رئیس قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: قرار بود هفته قرآن و عترت در این استان برگزار شود؛ اما با وجود انعقاد قرارداد، حوزه معاونت قرآن و عترت ارشاد اعلام کرده که به علت نبود اعتبار، این ویژه‌برنامه تا اطلاع ثانوی معلق است.

وی با اشاره به اینکه 200 میلیون تومان برای برگزاری هفته قرآن و عترت نیاز بود، افزود: در حال حاضر از برنامه و بودجه استان 100 میلیون تومان درخواست کرده‌ایم، که در صورت تأمین اعتبار، این ویژه‌برنامه را طی اسفندماه سال‌جاری به‌صورت استانی برگزار می‌کنیم و کاری به تهران نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد شعر و مشاعره قرآن و عترت، قصه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، صنایع دستی از جمله معرق و دستبافته‌ها، هنرهای تجسمی مثل خوشنویسی، نقاشی، عکس، پوستر و هنرهای نمایشی (خیابانی و صحنه‌ای) را ازجمله برنامه‌های اجرایی برای هفته قرآن و عترت عنوان کرد.

خوب‌پور هنرهای سینمایی (نمایش‌نامه‌نویسی)، تلاوت (قرائت و تحقیق ویژه بانوان و آقایان)، حفظ 5 تا 20 جزء و 20 تا 30 جزء، حفظ جزء 30 به‌صورت خاص، آواها و نغمات دینی (سرود و تواشیح)، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، نمایشگاه آثار تجسمی، خرید آثار قرآنی، کارگاه‌های مذهبی با موضوعات سبک زندگی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و اختتامیه را از سایر این ویژه‌برنامه‌ها در هفته قرآن و عترت بیان کرد که در صورت تأمین اعتبار و برگزاری، این برنامه‌ها تعدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری 24 محفل انس با قرآن و 16 نشست موضوعی قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که جهت تأمین اعتبار به برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم، ضمن اینکه قرآن و عترت ارشاد استان هیچ اعتباری ندارد و کم‌کم دچار روزمرگی شده است.

رئیس قرآن و عترت اداره ارشاد  کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: نشست با مؤسسات قرآنی جهت تشریح برنامه‌های آزمون سراسری قرآن و عترت در 15 رشته برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های قرآنی استمداد برنامه و بودجه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد

ایسنا/همدان رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برپایی هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر، گفت: قرار است این نمایشگاه هر سال در یک شهرستان به صورت چرخشی برگزار شود.

مقصود قاسمی سه‌شنبه ۷ فروردین در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، به اهمیت تمرکززدایی و توزیع متناسب فرهنگی در شهرستان ها اشاره و مطرح کرد: در همین راستا شهرستان ملایر را برای برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان، اولویت قرار دادیم.

وی تصریح کرد: نیاز خانواده ها به مباحث قرآنی در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، بیشتر خود را نشان می دهد و اوج می گیرد بنابراین این نمایشگاه در ماه رمضان برگزار شد.

قاسمی به دعوت از حدود ۲۲ ناشر برای حضور در این نمایشگاه اشاره و مطرح کرد: همزمانی این نمایشگاه ها در سراسر کشور با نمایشگاه قرآن تهران ممکن است محدودیت هایی از نظر عرضه کتب مذهبی مختلف و حضور ناشران ایجاد کند اما خوشبختانه در این نمایشگاه مشکلی از نظر کتاب و نشر نداریم.

وی با بیان اینکه ناشران حضور یافته در این نمایشگاه از شهرهای تهران، قم، همدان و اصفهان نیازهای شهرستان را برطرف خواهند کرد، گفت: متصل بودن اتحادیه ناشران به مرکز توزیع کتاب کشور هر گونه نیاز در حوزه قرآنی و سایر نشرها را تأمین می کند.

قاسمی از برگزاری آیین نکوداشت دو تن از اساتید برجسته قرآنی همدان استاد «مسگریان» و «مسکین» در هفته پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مراسم نکوداشت در کنار تجلیل از سایر فعالان قرآنی در ۲۵ رشته مختلف برگزار خواهد شد.

وی جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) با مشارکت گروه قرآن و عترت را از دیگر برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد: در سطح شهر نیز این جزءخوانی به دعوت برخی مساجد انجام می شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری حدود ۵۰ جلسه قرآنی ویژه کودکان در حوزه جامعه القرآن در ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه شب های احیاء را از دیگر برنامه هایی برشمرد که با مشارکت چندین دستگاه فرهنگی و با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس