Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدی مجیری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در کنار خرید داروهای یادشده ۱۰۰ قلم ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و بهداشتی نیز خریداری شد.

وی مبلغ ریالی خرید این داروها و تجهیزات را بالغ بر یک میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: بیشترین اقلام مصرفی دارو، داروهای عمومی آلرژی، سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، تهوع و مسکن‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: از نظر شکل دارویی فرم‌های خوراکی( قرص و شربت)، تزریقی و موضعی به ترتیب بیشترین مصرف را در میان زائران اربعین امسال داشتند.

وی از ماسک، سرنگ، ست سرم، بانداژ و دستکش به عنوان بیشترین اقلام مصرفی و ملزومات در ایام اربعین نام برد.

کد خبر 4751815

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان خدمات درمانی اربعین 98 شلمچه زائران اربعین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز سانحه تصادف شهرکرد موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور گفت: در سال ۱۴۰۲، جهت تأمین بهتر داروهای بیماران خاص، ضمن افزایش حمایت‌ها در جهت داخلی سازی تولید این محصولات، رایزنی‌هایی گسترده‌ای با شرکت‌های بین المللی دارویی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص انجام شد.

وی افزود: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین المللی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص نظیر برخی از فاکتورهای خونی، داروهای شیمی درمانی، داروهای پیوند، انسولین‌های قلمی و داروهای ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.

پیکان‌پور ادامه داد: همچنین به منظور ترخیص کالاهای دچار کمبودِ مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در مورد تأمین سرُم در سال ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرُم و واردات همزمان سرُم، وضعیت تأمین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و همزمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلوانزا و سوش های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۹ تا ۱۱ میلیون سرُم مصرف شده بود که طی یک سال گذشته ۲۴۳.۵ میلیون سرُم تأمین و در آبان ۱۴۰۲ رکورد تأمین ۲۶ میلیون در ماه شکسته شد.

کد خبر 6078418 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • پلمب کارگاه تولید داروهای غیرمجاز در ساوجبلاغ
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • ۵۸۰ قلم ملزومات پزشکی قاچاق در سمنان کشف شد
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳؛ محدودیت‌های اعزام برای بیماران
  • ضرورت احراز استطاعت زائران حج ۱۴۰۳