Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، «جوکر» همچنان با لبخند خود رکورد‌های گیشه را جابه‌جا می‌کند. فیلم جدید کمپانی برادران وارنر به کارگردانی تاد فیلیپس و با بازی واکین فینیکس در نقش تبهکار، راه زیادی تا تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ که در رده سنی بزرگسال تولید شده، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گیشه روز یکشنبه فروش جهانی فیلم جوکر بعد از سه هفته به ۷۳۷ میلیون دلار رسید و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. فروش این فیلم از ۱۸ تا ۲۰ اکتبر ۲۹ میلیون دلار بوده و گیشه داخلی آن به ۲۴۷ میلیون دلار رسید. «ددپول» رکورد فیلم های پرفروش رده سنی بزرگسال را فعلاً در دست خود نگه داشته است.

«جوکر» در گیشه‌های داخلی نیز ۷۷ میلیون دلار بلیت فروشی داشت تا در نهایت به فروش ۴۹۰ میلیون دلار برسد و به چهارمین فیلم پرفروش دی سی در گیشه‌های بین المللی تبدیل شود و پشت سر فیلم‌هایی مثل «آکوامن» با ۸۱۸ میلیون، «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» با ۶۳۶ میلیون دلار و «بتمن علیه سوپرمن» با ۵۳۷ میلیون دلار قرار بگیرد.

پیش بینی می‌شود «جوکر» بتواند خود را به فروش کلی ۹۰۰ میلیون دلار برساند. برخی منابع نیز اعلام کرده اند عبور از مرز یک میلیارد دلار را هم نباید برای این فیلم دور از دسترس دید. پیش از این «جوکر»، رکورد فروش افتتاحیه ماه اکتبر را که در دست «ونوم» بود، شکست. در سه هفته‌ای که این فیلم اکران شد، دو هفته صدرنشین بود و این هفته نیز در رتبه دوم قرار گرفت.

در میان دیگر پرفروش‌ ها می‌توان به «ماتریکس» با ۷۳۸ میلیون دلار، «آن» با ۶۹۷ میلیون دلار و «مصائب مسیح» با ۶۲۲ میلیون دلار اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های پرفروش و پرمخاطب سینما در فروردین‌ماه

فروش سینما ایران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ با کمتر از سه میلیون نفر تماشاگر به بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایسنا، پایان ماه فروردین فیلم‌های «تمساح خونی»، «بی‌بدن» و «سال گربه» در صدر جدول فروش سینما‌ها قرار گرفتند و در مجموعه پذیرای حدود دو میلیون نفر تماشاگر شدند.

درباره جزئیات فروش این ماه روابط عمومی موسسه سینماشهر در گزارشی اعلام کرده، سه‌شنبه هفتم فروردین با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه ۲۸ فروردین با ۱۸۱ هزار و ۲۱۱ نفر پرمخاطب‌ترین روز نخستین ماه از سال جدید محسوب می‌شوند.

فیلم‌های سینمایی «تمساح خونی» با فروش بیش از ۸۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۲۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۱۸ میلیارد و چهار میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از سه میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان و «نوروز» با فروش بیش از دو میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان رتبه‌های اول تا پنجم جدول فروش فروردین ۱۴۰۳ را به خود اختصاص دادند.

همچنین فیلم‌های «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از دو میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از دو میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از دو میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان، «روشن» با فروش بیش از ۱۷۱ میلیون تومان و «مسافری از گانورا» با فروش بیش از ۴۰ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش فروردین ماه قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند/ جهش «ایلیا؛ جست و جوی قهرمان»
  • روز‌های پرفروش و پرمخاطب سینما در فروردین‌ماه
  • نبض گیشه سینمای ایران در اکران نوروزی و فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • فروش ۱۴۷ میلیارد تومان سینما‌ها در فروردین
  • پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد