Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت ژاپن، گزارش‌ها در خصوص طرح مشترک این کشور با فرانسه برای اعطای وام ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری به ایران را رد کرد.

یوشیهید سوگا، سخنگوی دولت ژاپن امروز دوشنبه ضمن حضور در یک جلسه توجیهی در توکیو گفت: گزارش‌ها با واقعیت مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته روزنامه ژاپنی «ماینیشی» مدعی شد دولت این کشور تصمیم گرفته از طرح پیشنهادی فرانسه در خصوص ایران که تابستان امسال مطرح شد، حمایت کند. به این ترتیب دو کشور طرح وامی به مبلغ حدودی ۱۸.۴ میلیارد دلار به ایران پیشنهاد داده‌اند، که در ازای آن تهران باید به برجام پایبند بماند.

بر اساس طرح ابتکاری فرانسه وام ۱۵ میلیارد دلاری به ایران در راستای ادامه پایبندی تهران به برجام بود، اما پس از آنکه تهران درخواست افزایش میزان وام را برای جبران تاثیر تحریم‌های سخت گیرانه پیشنهاد کرد، ژاپن نیز با پیشنهاد ۳ میلیارد دلار، این مبلغ را تا حداقل ۱۸.۴۲ میلیارد دلار افزایش داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با پیشنهاد این طرح از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا با لغو بخشی از تحریم ها، شرایط را برای افزایش صادرات نفت ایران فراهم کند. بنابر پیشنهاد فرانسه که شامل دو بند بود، ایران می‌توانست روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد. بند دوم این طرح، اعطای وام ۱۵ میلیارد دلاری به ایران بود که تهران بتواند از تحریم‌های ارزی که واشنگتن بر آن اعمال کرده است، عبور کند. اما ترامپ با رد هر دو مورد تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات، شخصیت‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌های ایرانی اعمال کرد.

در همین حال، برخی از مقامات اروپایی مدعی شده اند که طرح فرانسه حاکی از این است که اروپایی‌ها در باره مسئله مربوط به ایران و برجام جدی و درصدد کاهش فشار‌های اقتصادی بر ایران هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران برجام فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است

به گزارش "ورزش سه"، در اوایل این ماه کینگزلی کومان، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ، در دیدار مقابل کلن، مجبور شد به دلیل مصدومیت از ناحیه پای راست زمین بازی را ترک کند.

ابتدا گزارش شد که او ادامه فصل را از دست می‌دهد اما برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان در تابستان پیش رو آماده خواهد بود و می‌تواند در ترکیب تیم دیدیه دشان قرار بگیرد.

با این حال، اکنون احتمال اینکه بازیکن فرانسوی به یورو برسد، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، گفته می‌شود که خود کومان پذیرفته است که نمی‌تواند برای فرانسه در این مسابقات بازی کند.

بنابراین دشان مجبور است برای او جانشینی انتخاب کند و به‌نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی فرانسه تصمیم گرفته موسی دیابی، وینگر استون ویلا در کنار بردلی بارکولا، وینگر پاری سن ژرمن را برای جایگزینی کومان در نظر بگیرد.

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است