Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که عصر روز گذشته در سفری غیر منتظره وارد کابل شده بود با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که طرفین در این دیدار درباره مسائل امنیتی افغانستان، منطقه و فرا منطقه، مبارزه با تروریسم، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همکاری ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، بحث و تبادل نظر نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک اسپر مراتب تسلیت و همدردی خود را به خاطر رویداد تروریستی هسکه مینه ولایت ننگرهار به اشرف غنی ابراز کرد و از تلاش های دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و حضور مردم در این روند ملی تقدیر نمود.

اشرف غنی نیز در خصوص اقدامات عملی و سیستماتیک دولت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری به ویژه مبارزه با فساد در ارگان‌های امنیتی و دفاعی این کشور صحبت کرد و در خصوص اقدامات بعدی نیز توضیحاتی ارائه نمود.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص اقدامات بعدی در پروسه صلح، اوضاع افغانستان و منطقه نیز بحث و گفتگو کردند.

گفتنی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بعد از ظهر روز گذشته (28 میزان. مهر) در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد. این اولین سفر مارک اسپر به افغانستان است. وی هدف این سفر را زمینه‌سازی برای آغاز گفتگوهای صلح افغانستان خواند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مارک اسپر محمد اشرف غنی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی گالانت و آستن همزمان با حملات ایران

همزمان با حمله گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با لوید آستن، وزیر دفاع آمریکا، ضمن تشریح جزئیات این حمله از حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همزمان با حملات موشکی و پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی - که در واکنش به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران صورت پذیرفت- در تماسی تلفنی با لوید آستن همتای آمریکایی خود گفتگو کرد.

گالانت در این گفتگوی تلفنی، آستن را از آخرین تدابیر نظامی اسرائیل در واکنش به حملات بامداد شنبه ایران به سرزمین های اشغالی مطلع ساخت و از حمایت های کاخ سفید از این رژیم در برابر ایران قدردانی کرد.

مشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانیمنبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ باز هم تنبیه می‌شود

 

این در حالی است که شبکه کان 11 رژیم صهیونیستی نیز از گفتگوی تلفنی قریب الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد
  • اولین واکنش وزیر امورخارجه آمریکا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • گفتگوی تلفنی گالانت و آستن همزمان با حملات ایران