Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت شیلی قصد دارد تا وضعیت فوق‌العاده را در شمال و جنوب این کشور و پس از کشته شدن ۱۰ تن در جریان درگیری‌های خشونت بار گسترش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: ما با یک دشمن قدرتمند که می‌خواهد از خشونت بدون محدودیت استفاده کند، در نبرد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تایید کرد، وضعیت فوق‌العاده که شنبه شب برای سانتیاگو، پایتخت اعمال کرده و ارتش را به خیابان‌ها کشانده، تا شمال و جنوب پایتخت گسترش می‌یابد.

اعتراضات در شیلی که دو هفته قبل با حضور دانشجویان در این کشور آغاز شده در اعتراض به افزایش قیمت حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.

رئیس جمهوری شیلی همچنین گفت، مترو و سیستم اتوبوس‌رانی سانتیاگو از امروز (دوشنبه) فعالیت خود را آغاز می‌کند. دوشنبه روز سختی است. ما می‌دانیم که عاملان این آشوب‌ها نوعی سازمان مجرم و تبهکار است.

در همین حال، آندرس چادویک، وزیر کشور شیلی در یک نشست خبری گفت، تصمیم برای گسترش وضعیت فوق‌العاده به شمال و جنوب پایتخت در بحبوحه افزایش خشونت‌ها و تخریب‌ها گرفته شده است. روز یکشنبه ۴۰ سوپرمارکت و سایر مغازه‌ها غارت شدند. تعداد نیروهای ارتش و پلیس در پایتخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن هستند و در صورت لزوم افزایش می‌یابند. در جریان ناآرامی‌های اخیر ۱۰ تن کشته شدند.

دادستان‌ها می‌گویند، ۱۴۶۲ تن تا اواسط بعدازظهر یکشنبه در ارتباط با راهپیمایی‌های اعتراضی این روز بازداشت شده‌اند که ۶۱۴ تن از آنها از سانتیاگو هستند.

ژنرال مسئول برقراری امنیت در سانتیاگو نیز اعلام کرد، منع آمد و شد دوم از ساعت ۱۹ به وقت محلی روز یکشنبه آغاز شده و در ساعت ۶ صبح به وقت محلی امروز پایان می‌یابد. نخستین منع آمد و شد روز شنبه از ساعت ۲۲ به وقت محلی آغاز و در ساعت ۷ صبح روز بعد تمام شد.

در همین حال به آتش کشیده شدن یک کارخانه نساجی در نزدیکی سانتیاگو مرگ دست کم پنج نفر را به همراه داشته است.

این کارخانه همزمان با ناآرامی در سانتیاگو و تظاهرات ضددولتی به وسیله عده‌ای که قصد تخریب و دزدی از آن را داشتند، به آتش کشیده شد.

پیش از این نیز سه نفر در آتش سوزی یک سوپرمارکت در سانتیاگو جانشان را از دست دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعلام وضعیت فوق العاده در شیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ وضعیت فوق العاده اعلام کرد!

سامسونگ به «حالت فوق العاده»، تغییر وضعیت داده و اکنون از مدیرانش می‌خواهد شش روز در هفته کار کنند.

به گزارش ایسنا، این خبر که توسط نشریه «کوریا اکونومیک دیلی» فاش شد، در حالی منتشر شده که سامسونگ با چالش‌های ادامه دار کسب و کار درگیر است. سیاست جدید سامسونگ شامل مدیران و روسای ارشد در واحد‌های مختلف این شرکت می‌شود.

نتایج مالی سامسونگ در سال ۲۰۲۳، مایوس کننده بود و درآمد این شرکت در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته، حدود ۵۱ میلیارد دلار بود که بر مبنای سالانه ۳.۸ درصد کاهش داشت و ۲.۲ درصد کمتر از پیش بینی اولیه تحلیلگران بود.

سود عملیاتی سامسونگ، از این هم بدتر بود و بر مبنای سال به سال، ۳۴.۶ درصد کاهش یافت و به حدود ۲ میلیارد دلار رسید و تراز مالی این شرکت برای کل سال را منفی کرد و به حدود ۱۴.۸۸ تریلیون وون (۱۰.۸ میلیارد دلار) کسری رساند.

یک مدیر سامسونگ به «کوریا اکونومیک دیلی» گفت: با توجه به این که عملکرد واحد‌های مهم سامسونگ از جمله سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۳، ضعیف‌تر از حد انتظار بود، ما هفته کاری شش روزه را برای مدیرانمان معرفی کردیم تا حس بحران را تزریق کنیم و همه تلاش‌ها برای غلبه بر این وضعیت، انجام شود.

این تغییر سیاست احتمالا بخشی از تلاش اقدام سامسونگ برای مقابله با رقابت فزاینده در بازار تراشه است که با رقابت شدید شرکت‌هایی نظیر اس کی هاینیکس، اینتل و AMD روبروست که در ماه‌های اخیر، بر ساخت قطعات هوش مصنوعی تاکید کرده اند.

اما سامسونگ در فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه اول امسال با کسب سهم بازار ۲۰.۸ درصدی، گوی سبقت را از اپل ربوده است.

روسای ارشد واحد‌های مختلف سامسونگ مانند سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ اس دی آی و سامسونگ اس دی، موظف هستند یک روز بیشتر در هفته کار کنند، اما مدیران رده پایین‌تر طبق روال همیشه، به پنج روز کار در هفته ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش تِک رادار، سامسونگ کاملا تاب آور بوده و مارس سال ۲۰۲۳، تنها ۳۰ نفر از کارمندانش را اخراج کرد. در مقابل، بسیاری از رقبای این شرکت کره‌ای، هزاران نفر را اخراج کرده اند. با این حال اگر دورنمای فعلی همان طور که نشان می‌دهد، نگران کننده باشد، اوضاع برای این شرکت هم ممکن است فرق کند.

دیگر خبرها

  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • سامسونگ وضعیت فوق العاده اعلام کرد!