Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:10:54 GMT

ادامه ریزش شاخص کل بورس/ریزش ۹۶۳ واحدی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۵۷۹۴

ادامه ریزش شاخص کل بورس/ریزش ۹۶۳ واحدی

شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز در ادامه روند نزولی خود در روز گذشته در ساعات ابتدایی دومین روز معاملاتی خود در هفته جاری ریزش ۹۶۳ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه 29 مهرماه) در ادامه روند نزولی خود در روز گذشته در ساعات ابتدایی دومین روز معاملاتی خود در هفته جاری ریزش 963 واحدی داشت و به ارتفاع 300 هزار و 427 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس امروز صبح (دوشنبه 29 مهرماه) در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار دارند که در میان آنها تنها 3 نماد وبصادر - بانك صادرات ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس روند صعودی دارد.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز صبح نمادهای فملی با 255 واحد، فولاد با 216 واحد، کگل با 145 واحد و کچاد با 101 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای شخارک با 108 واحد، رمپنا با 93 واحد و دعبید با 88 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز امرو ز(29 مهرماه) ریزش 63 واحدی داشت و با این روند در جایگاه 3 هزار و 669 واحد قرار گرفت. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، دي - بانك دي، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، هجرت - پخش هجرت، زاگرس - پتروشيمي زاگرس و درهآور - دارويي ره آورد تامين در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس بودند که تنها نماد زاگرس - پتروشيمي زاگرس روند نزولی داشت.

این در حالی است که بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه 28 مهرماه) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 456 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 310 هزار و 97 واحد آغاز کرد اما در ادامه روز معاملات تالار شیشه‌ای با ریزش شدید بیش از ۸۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۱ هزار و ۹۷۸ واحد به پایان رسید. جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می داد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام با افت سنگین حداقل ۳ درصد مواجه شدند.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی روز گذشته اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۲۴۸ واحد ریزش معادل ۲.۶۶ درصد به ۳۰۱ هزار ۳۹۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۲۱۶ واحد افت معادل ۲.۶۶ درصد به ۸۱ هزار یک واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۵۵۳ واحد رشد معادل ۳.۰۲ درصد به ۸۲ هزار و ۹۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷۰۸ واحد افزایش، معادل ۳.۰۲ درصد به ۵۴ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۴۸۷ واحد کاهش، معادل ۲.۹۷ درصد به ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص بازار اول با ۶۲۹۲ واحد افت معادل ۲.۸۰ درصد به ۲۱۸ هزار ۸۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۴۴۳ واحد کاهش معادل ۲.۴۵ درصد به ۶۱۳ هزار و ۹۵۶ واحد رسیده بودند.

 

در سر لیست جدول نمادهای پربیینده بورس در صبح روز گذشته نام نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و شبندر - پالايش نفت بندرعباس به چشم می خورد که در میان آنها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و ونوين - بانك‌اقتصادنوين روند نزولی داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد با 358 واحد، شبندر با 158 واحد، شپنا با 114 واحد، وبصادر 71 واحد، وتجارت با 67 واحد، شتران با 54 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و نماد ونوین با 66 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند اما در پایان معاملات روز گذشته ۶ نماد وبملت با ۳۷۴ واحد، شتران با ۳۰۵ واحد، تاپیکو با ۳۰۵ واحد، پارسان با ۳۰۴ واحد، کگل با ۲۸۰ واحد، رمپنا با ۲۷۶ واحد و فملی با ۲۷۰ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین قیمت سهام نمادهای غچین، ختراک، غشصفا، غنوش، بسویچ، آسیا و غشان بیشترین افزایش قیمت و نمادهای بترانس، کپارس، غگل، حتوکا، شلعاب، دشیمی و پدرخش بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۱۶ هزار و ۵۳۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز