Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صفا کرمی روز دوشنبه به ایرنا افزود: مساحت حریق‌های رخ داده ۱۶۴ هکتار بوده که از ۶۱ فقره حریق مذکور هفت فقره مربوط به جنگل با مساحت ۱۶ هکتار بوده است.

او، ۲۵ فقره از حریق‌های مذکور به مساحت ۶۶ هکتار را مربوط به مراتع مشجر دانست و اظهار داشت: ۲۹ فقره نیز با مساحت ۸۲ هکتار نیز مربوط به حریق‌های رخ داده در مراتع استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اشاره‌ای نیز به اقدام های پیشگیرانه و مقابله‌ای اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه در این زمینه داشت و گفت: اولویت اصلی ما حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی به ویژه جنگل‌های طبیعی استان است، که هم از نظر احیا و هم از نظر مراقبت بسیار دشوارتر و پراهمیت‌تر هستند.

وی اضافه کرد: در راستای حفاظت از جنگل‌ها با بررسی دقیق، ارزیابی و پایش آتش سوزی‌های گذشته ۱۱۰ منطقه بحرانی حریق در سطح جنگل‌های استان شناسایی شد و عمده اقدام های پیشگیرانه و اطفای حریق در این زمینه انجام شده است.

او به کارگیری دیده‌بان‌ها در سطح مناطق بحرانی مذکور را از جمله اقدام های انجام شده در این زمینه برشمرد و گفت: ۲۴۰ دیده‌بان در این زمینه بکارگیری شدند.

او تعداد حریق‌های رخ داده در مناطق جنگلی استان کرمانشاه در سال گذشته را ۹ فقره به مساحت ۲۴ هکتار عنوان و گفت: براین اساس حریق‌های رخ داده در مناطق جنگلی استان در امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۳۰ درصد و از نظر مساحت ۳۳ درصد کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه در خصوص میانگین زمان اطفای حریق گفت: امسال با توجه به پیش‌بینی و اقدام های که در حوزه تجهیزات و نیروها انجام دادیم، هیچ حریقی نداشتیم که نیروها سریع در محل حاضر نبوده و کمتر از پنج ساعت نسبت به اطفای آن اقدام نکرده باشند.

وی توضیح داد که حریق‌هایی نیز بوده که در اثر شیب تند مسیر مجدد آتش شعله‌ور شده و زمان طولانی تری برای اطفای آن صرف شده است، اما در مجموع حریق‌ها در میانگین زمانی سه ساعت اطفا شده‌اند.

او عمده عامل حریق‌های رخ داده را عوامل انسانی دانست و گفت: حدود ۹۸ درصد از حریق‌ها در اثر عوامل انسانی بوده است. تنها چهار مورد از حریق‌های امسال در اثر رعد و برق و عوامل طبیعی بوده و در سایر موارد عوامل انسانی دخیل بوده است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل کرمانشاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه