Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:16:34 GMT

بنکسی مغازه آنلاین زد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۶۰۲۱

بنکسی مغازه آنلاین زد

به گزارش رسانه آمریکایی بیزنس اینسایدر، این هنرمند برای اولین بار اسباب و اثاثیه خانگی همچون قالیچه و لیوان را در کنار آثاری چون جلیقه ضد گلوله ای که استورمزی خواننده انگلیسی در فستیوال گلاستونبری بر تن کرد، در این مغازه عرضه می‌کند.

این مغازه با هدف محافظت از نشان تجاری بنکسی افتتاح شد. سال گذشته بنکسی با یک شرکت تبلیغاتی به دلیل تلاش برای مصادره لقب این هنرمند برای فروش اجناس بِرَند، به مشکل برخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار به طور متنوع قیمت گذاری شده است، به طوری که برخی از آثار با قیمت ۱۲ دلار به فروش می رود و بهای برخی نیز ۶۴۳ دلار تخمین زده شده است.

بنکسی در مورد این مغازه آنلاین گفت: این یک مغازه واقعی است که همه محصولات در یک استودیوی هنری و نه یک کارخانه تولید می شود.

خریداران باید نخست مشخصات خود را ثبت کنند و با پاسخ به این پرسش که «آیا هنر اهمیت دارد؟»، ثابت کنند که ربات نیستند.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های به تصویر درآمده است.

وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.
آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود.
بعلاوه، ردی از آثار بنکسی علاوه بر انگلیس در ژاپن برجا مانده است. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به «وبی» را از آن خود کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کسب و کار آنلاین انگلستان بنکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در گام دوم انقلاب در زمینه تربیت هنرمند به عنوان نقش آفرین اصلی هنر باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی در آیین معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال 1402 در شیراز گفت: ما در 40 سال نخست انقلاب در حوزه مدیریت‌های مختلف هنری اقدامات خوب و فراوانی انجام دادیم، اما در حوزه تربیت هنرمند باید کار و تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: هنرمندان 2 وظیفه دارند که یکی درون نظام جمهوری اسلامی است و آن اینکه هنر باید علیه بی عدالتی‌ها و کج تابی‌ها خروش کند و در این مسیر هنرمندان باید با در کنار مردم و مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف اجتماعی قرار گیرند و آن مشکلات را فریاد زده و مطالبه گری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در خارج از کشور هم آنچه که می‌تواند صدور انقلاب را رقم بزند، فقط در سایه استفاده از ابزار هنر می‌تواند اتفاق بیافتد.

وی افزود: تمام همایش‌های علمی و اقدامات در حوزه‌های مختلف در جای خود برای افزایش معرفت به انقلاب قطعا مفید و موثر است، اما آنچه که می‌تواند صدور انقلاب را رقم بزند، هنر و هنرمندان متعهد به انقلاب هستند.

قزل سفلی با بیان اینکه شاهد یک هم افزایی خوب بین متولیان عرصه فرهنگ و هنر در شهر شیراز هستیم افزود: باید این فرصت طلایی را برای تربیت هنرمندان جوان قدر بدانیم و سنین پایه به دنبال کشف استعداد‌ها باشیم.

وی ادامه داد: باید زمینه‌های لازم را در شئون مختلف هنری آغاز کنیم، زیرا آینده انقلاب از آن جوانان و در عرصه هنر از آن جوانان هنرمند است که هم برای بیان مشکلات، مستضعفان و محرومان و مردم، هم علیه بی عدالتی و هم علیه فساد قیام کنند و هم مشکلات را منطقی و هنرمندانه و با ظرافت فریاد بزنند و در کنار مردم باشند و در گام دوم انقلاب در جهت صدور انقلاب اسلامی در جهان بین الملل تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ضمن تبریک عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: در این عملیات یک هماهنگی بسیار ویژه در بحث میدان و دیپلماسی اتفاق افتاد و فرزندان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب میدان را به خوبی مدیریت کردند و یک عملیات ترکیبی پهپادی و موشکی و مستقیم علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی سیاسی و دیپلماسی بسیار خوب دولت با محوریت وزارت امور خارجه انجام دادند.

به گزارش تسنیم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران 9 نفره این رویداد توسط محمد مرادی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز، چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی در استان فارس و در سال1402 معرفی شدند. در بخش سرود، محمدمهدی یزدان‌بخش به عنوان چهره سال معرفی شد که در این بخش محمدمهدی اوجی و محمدصادق محمدیان نیز نامزد بودند.

در بخش شعر، غلامرضا کافی به عنوان چهره سال برگزیده شد. در این بخش دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری و محمد محمدمهدی رابع در بین نامزد‌ها حضور داشتند.هیئت داوران در بخش داستان، کسی را به عنوان چهره سال انتخاب نکرد و فقط میثم محمدی را شایسته تقدیر دانست.

در بخش ادبیات پایداری، سیده معصومه حسینی به عنوان چهره سال برگزیده شد. سایر نامزد‌های این بخش اسما میرشکاری، مجید ایزدی، محمدجواد رحیمی و مریم شیدا بودند. در بخش هنر‌های تصویری، محمدرضا حق نگهدار، محمدعلی یزدانی، مسعود احمدی، شیما پورسهم الدینی، احسان دهقانی، بهار جوادی و علی بلندنظر از جمله نامزد‌ها بودند، اما جایزه چهره برتر سال در این بخش به محسن دانشور اختصاص یافت.

در بخش هنر‌های نمایشی، مریم دهقانی بازیگر شاخص تئاتر فارس به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد. در این بخش نام علیرضا بازیار، فرزانه رادفر و محمدامین محمدی در بین نامزد‌ها دیده می‌شد. همچنین آرزو حقیقی به‌عنوان چهره سال مربیان هنر و هادی فردوسی نیز به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد.

در این مراسم از علیرضا خیراندیش، فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان مسئولان و ستاد‌های برتر شهرستانی تقدیر شد.

در بخش مراسم احمدرضا مداح، عکاس آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان چهره شاخ سال هنر انقلاب اسلامی سال 1402 در استان فارس انتخاب شد.

در چهره شاخص سال، محمدحسین اکبری و محمدجواد زارع مهذبیه نیز نامزد بودند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • ناصر تقوایی؛ حسرت یک خنده