Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@23:05:27 GMT

چرا روسیه اوپک پلاس را نقض می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۶۲۳۱

«الکساندر نوواک» روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در بلگراد اظهار داشت: روسیه ۹۰ درصد شرایط توافق اوپک پلاس را در ماه سپتامبر اجرا کرد. وی افزود: در مجموع کشورهای عضو اوپک و تولید‌کنندگان غیراوپکی بیش از تعهدات خود در چارچوب اوپک پلاس اقدام کردند که علت آن کاهش تولید نفت عربستان سعودی به خاطر حمله به مراکز نفتی این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نوواک در ادامه سخنان خود گفت که افزایش تولید کنسانتره گازی باعث شد که روسیه نتواند در ماه سپتامبر به صورت کامل توافق با اوپک پلاس را اجرا کند. وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: روسیه سعی دارد قرارداد اوپک پلاس را در ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) به صورت کامل اجرا کند. روسیه روزانه ۱۱ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و جزو کشورهای پیشرو در تولید نفت به حساب می‌آید.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FqS برچسب ها: روسیه ، نفت ، اوپک

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روسیه نفت اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرد: روسیه تولید و صادرات نفت خود را به میزان ۴۷۱ هزار بشکه در روز دیگر در سه ماهه دوم در هماهنگی با برخی از اعضای گروه اوپک پلاس کاهش خواهد داد.

روسیه قصد دارد کاهش صادرات را به تدریج کمتر کرده و تنها به کاهش تولید متمرکز شود.

نواک سطح هدف گذاری شده برای تولید را اعلام نکرد. اما اگر این کاهش مطابق با برنامه اجرا شود، تولید به حدود ۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

این منابع آگاه به رویترز گفتند: دولت روسیه اهداف مشخصی به هر شرکت داده که نیاتش برای عمل به تعهد خود در برابر اوپک پلاس برای کاهش تولید به منظور حمایت از قیمت جهانی نفت را نشان می‌دهد.

منابع آگاه اظهار کردند: این کاهش تولید پیک فصلی تعمیرات در پالایشگاه‌ها را که بسیاری از آنها تولید سوخت را در نتیجه اختلالات و حملات پهپادی اوکراین کاهش داده‌اند، تسهیل خواهد کرد.

نواک ماه گذشته گفته بود تولید نفت روسیه ۹.۵ میلیون بشکه در روز است.

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در نتیجه اقدامات هماهنگ با اوپک، از اوج سالانه ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، به حدود ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

روسیه پس از آغاز حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت آمار مربوط به تولید نفت خود را منتشر نکند و بسیاری از داده‌ها را پس از این حمله محرمانه کرد. طبق آمار منابع آگاه و محاسبات رویترز، تولید نفت روسیه در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن، به ترتیب، به میزان حدود ۳.۶ درصد ۴.۱ درصد و ۴.۹ درصد از سطح تولید مارس کاهش پیدا خواهد کرد که مطابق با وعده روسیه برای کاهش داوطلبانه تولید است.

بر اساس گزارش رویترز، نواک اعلام کرده است روسیه در آوریل تولید خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش خواهد داد و صادرات از سطح مارس به میزان ۱۲۱ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند. تولید در ماه می به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز و صادرات به میزان ۷۱ هزار بشکه در روز دیگر کاهش پیدا می‌کند. در ژوئن همه کاهش اضافی تولید از محل تولید نفت خواهد بود. این آمار شامل تولید میعانات گازی که نوعی نفت بسیار سبک است و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید، نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش