Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@04:12:06 GMT

بی‌توجهی پادشاه اردن به درخواست رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۶۲۶۲

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: از زمان اعلام تصمیم اردن برای اجرای بند موجود در پیوست توافق صلح با اسرائیل درباره امکان بازپس‌گیری الباقوره و الغمر از اسرائیل مذاکرات سیاسی میان دو طرف درحال برگزاری است اما نتایج مشخصی نداشته است.

عیدان گرینباوم، رئیس شورای منطقه‌ای غور اردن به این روزنامه گفت:‌ چند ماه پیش امکان توافق درباره الغمر وجود داشت برای همین امیدوار شدیم که به توافق‌های مشابه با اردن دست یابیم اما ناامید شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ناامید شدیم چراکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و کسانی که مذاکرات را درباره الباقوره اداره می‌کردند شکست خوردند.

وی گفت: به رغم تمامی اهرم‌های فشاری که داشتند نتوانستند در رسیدن به نتیجه‌ای از جمله ادامه توافق موجود یا امضای توافق جدید موفق شوند. ما امیدواریم که روابط خوبی که با همسایگانمان از شرق داریم ادامه داشته باشد. ما هیچ جواب قانع‌کننده‌ای نشنیدیم تصمیم گرفتیم نزد عبدالله دوم، پادشاه اردن برویم و با او دیدار کنیم. اخیرا نامه‌ای را در این باره فرستادیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

این مسئول اسرائیلی گفت: پایان یافتن دوره توافق ما با اردن درباره الباقوره و الغمر به این معناست که دیگر کشاورزان نمی‌توانند وارد زمین‌های کشاورزی آنجا شوند و گردشگران نیز امکان ورود به این منطقه را ندارند.

وی گفت که سفارت اردن در "رمات غان" نامه وی را به دفتر پادشاهی اردن رسانده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، به فاصله چند ساعت از سخنرانی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) «امان» پایتخت اردن شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی است.

بر این اساس مردم اردن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به درخواست ابوعبیده برای افزایش اقدامات خود در حمایت از فلسطینیان در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، مردم اردن شعارهایی از جمله «ابوعبیده این را گفت، غزه و ما سربازان او هستیم» و «ملت اردن ای ملت بزرگ، ای کابوس اشغالگران» را در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سر دادند.

پیش از این نیز اردنی‌ها بارها علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زده بودند.

کد خبر 6087065

دیگر خبرها

  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی