Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:39:10 GMT

اپل کماکان ارزشمندترین برند دنیا به‌شمار می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۶۴۰۷

اپل کماکان ارزشمندترین برند دنیا به‌شمار می‌رود

ساعت 24-موسسه Interbrand برای یک‌بار دیگر اپل را به‌عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی کرد. غول کوپرتینویی برای هفتمین سال پیاپی موفق به کسب این عنوان شد. رتبه‌بندی مشورتی برندها، وضعیت مالی کمپانی‌ها را مدنظر قرار می‌دهد؛ اما عمده تمرکز آن به فاکتورهای تعیین‌کننده در ارزش یک برند معطوف خواهد بود.

“ما از تاثیرات یک برند قدرتمند بر روی گروه‌های کلیدی ذی‌نفع که بر رشد کسب‌وکار برند تاثیرگذار هستند؛ کاملا آگاهی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه‌ها شامل مشتریان فعلی و آینده، کارمندان و سرمایه‌گذاران هستند. برندهای قدرتمند در انتخاب مشتریان تاثیرگذار بوده و موجب پیدایش نوعی حس وفاداری، جذابیت، بقا و رشد استعداد می‌شوند. بعلاوه این موضوع موجب کاهش هزینه‌های مالی خواهد شد. روش مورد استفاده ما جهت ارزش‌گذاری برندها مشخصا با هدف لحاظ نمودن تمامی این فاکتورها طراحی شده است.”

فهرست 10 برند ارزشمند دنیا شامل عناوین زیر است:

این رو هم بخون:

به‌خاطر یک باگ GPS اپل رسما به کاربران آیفون و آی‌پدهای قدیمی‌تر هشدار…

۱۳۹۸/۰۷/۲۸

اپل

گوگل

آمازون

مایکروسافت

کوکاکولا

سامسونگ

تویوتا

مرسدس

مک‌دونالد

دیزنی

موسسه Interbrand فرآیند امتیازدهی به برندها را بر اساس 10 فاکتور مختلف اجرا می‌کند. هر یک از فاکتورهای مذکور به‌عنوان یک عامل کلیدی برای انتخاب محصولات کمپانی در مقابل رقبای خود در نظر گرفته می‌شوند. این فاکتورها شامل شفافیت، تعهد، شیوه مدیریت، پاسخ‌گویی، تعامل، سطح شمولیت ، تمایز، پایداری، اصالت و قدمت هستند.

در سال 2018 اپل مشخصا موفق به کسب امتیاز مناسب در 3 فاکتور شد که 2 مورد از آن‌ها شامل تمایز و سطح شمولیت مشابه سال گذشته بود. با این‌حال امسال فاکتور “پایداری” با “شیوه مدیریت” جایگزین شد. شمولیت در واقع معیاری است که عمق درک مشتریان از حضور موثر یک برند و شناسایی آن به‌عنوان یک نماد تجاری قدرتمند را توصیف می‌کند. در خصوص اپل، اکنون مصرف‌کنندگان از دلایل تمایز این برند مطلع هستند و غالبا محصولات اپل را با کیفیت برتر آن‌ها می‌شناسند.

موسسه Interbrand معتقد است که تمایز به منزله برداشت مصرف‌کننده از یک برند و جایگاه و تجربه‌ای است که آن‌را نسبت به سایر برندها شاخص می‌کند. شیوه مدیریت نیز بیانگر رایزنی در خصوص الگوی اداره یک برند است که امکان پیاده‌سازی موثر و کارآمد استراتژی آن برند را فراهم می‌کند.

نتایج محاسبات انجام شده از ارزش 234 میلیارد دلاری برند اپل حکایت دارند. این رقم در مقایسه با سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که به‌آسانی اپل را به ارزشمندترین برند دنیا تبدیل می‌کند.

آی تی رسان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی

حسین وطن‌پور، عضو اتاق بازرگانی ایران، درباره واردات دارو‌های خارجی به کشور اظهار داشت: درباره واردات دارو‌های خارجی تا حد قابل توجهی شبکه و سامانه «تیتک» جلوی قاچاق و تقلب را گرفته، اما نمی‌توان گفت اثر صد درصدی در جلوگیری از قاچاق را داشته و امکان دارد داروی خارجی همچنان از مسیر و شبکه‌های مسافری و مرزی وارد کشور شود. اگر در داروخانه‌ای هم داروی خارجی به فروش می‌رود کاملا فروش پنهانی است.

به گزارش ایلنا، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی شهید بهشتی ادامه داد: اگر مسیر و نحوه واردات داروی خارجی رصد نشود مصرف آن بسیار خطرناک خواهد بود چراکه نمی‌دانیم در چه شرایطی و در چه دمایی وارد کشور شده است. باید توجه داشت برخی از دارو‌ها باید در زنجیره سرد تامین شوند.

این عضو فدراسیون اقتصاد سلامت ایران با بیان اینکه حدود ۵ درصد دارو‌ها از مسیر قاچاق وارد بازار می‌شوند، گفت: البته قیمت این دارو‌ها بسیار بالا است و ارزبری زیادی دارند و مدام شاهد ورود داروی قاچاق هستیم و نمی‌توانیم از آن خلاص شویم چراکه هر روز در دنیا یک داروی جدید معرفی می‌شود و این دارو‌های جدید در مدت زمان طولانی وارد لیست دارویی کشورمان می‌شوند. پزشکان هم این دارو‌ها را برای بیماران تجویز می‌کنند و بیمار هم وقتی می‌بیند این دارو در داروخانه‌ها موجود نیست درخواست تک نسخه‌ای می‌دهد و روند بوروکراتیک دارد تا بتواند دارو را دریافت کند.

وطن‌پور درباره نحوه فروش دارو‌های خارجی افزود: تبلیغات و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و ظاهرا نظارتی هم بر روی خرید و فروش دارو در فضای مجازی ندارد و صفحات در پلت فرم‌هایی مانند اینستاگرام و سایت‌هایی به صورت علنی دارو می‌فروشند. متاسفانه برخی از این دارو‌ها هم تاریخ مصرف گذشته هستند که تاریخ انقضای آن‌ها را تغییر داده‌اند و تاریخ انقضای اغلب این دارو‌ها به صورت کاملا حرفه‌ای دستکاری شده است. همچنین برخی از محصولات هم در ایران پّر می‌کنند و با برند خارجی به مردم می‌فروشند.

وی تاکید کرد: این دارو‌ها و مکمل‌ها اغلب از طریق شوتی‌ها و بدون رعایت زنجیره سرد دارو وارد کشور می‌شوند. حال اینکه برخی از این دارو‌ها به شکل قرص هستند که مقاوم‌تر هستند، اما برخی دیگر از جمله دارو‌ها و مکمل‌ها و محصولات زیبایی به ویژه ویال‌های بوتاکس تاریخ دار هستند که متاسفانه منقضی می‌شوند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به استفاده از بوتاکس‌های خارجی با توجه به نیاز این محصول به زنجیره سرد گفت: درباره بوتاکس در ایران تولید مشابه داریم و به محض تولید مشابه و تامین نیاز داخل از طریق تولیدات داخلی واردات به حداقل رسید. اما برند‌های خارجی بوتاکس تبلیغات قوی دارند و برخی از افراد هم تنها به دنبال برند‌های خارجی هستند و به همین دلیل این برند‌های خارجی به کشور نفوذ می‌کنند و در فضای مجازی هم به راحتی این محصولات به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: موارد و گزارش‌های متعدد داریم که مردم در استفاده از این برند‌های خارجی دچار مشکل شده‌اند و با تزریق این بوتاکس تمامی عضلات چشمی افراد فلج شده و شکایت‌های زیادی در این باره به دستمان رسیده‌است، باید توجه داشت برخی از این محصولات اثر فوری و آنی ندارند و در دراز مدت فرد متوجه عوارض آن می‌شود، در حالی که پول زیادی هم بابت آن پرداخت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • از رنجی که می‌برند...
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد
  • بائو 8 ؛ این پلنگ چینی خیلی شبیه لندکروزر است! (+تصاویر)
  • چند راه حل برای یخچال فیلور