Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز دوشنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در استانبول درباره عملیات «چشمه صلح» ارتش ترکیه در سوریه مدعی شد: تنها طی ۹ روز ۷۶۵ تروریست از جمله سرکرده‌‎های آنها را از پای درآوردیم و منطقه‌ای به وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع را از ظلم و ستم گروه‌های تروریستی آزاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در ادامه در مورد توافق حاصله میان ترکیه و آمریکا برای خروج گروه ی.پ.گ/پ.ک.ک از شمال سوریه گفت: ما نه با گروه تروریستی، بلکه با آمریکا توافق کردیم. برخی می‌خواهند اصل قضیه را منحرف کنند، اما چنین چیزی وجود ندارد. 

وی افزود: انتظار ما از متحدان آمریکایی خود این است که این بار به قول‌های خود پایبند باشند. (توافق با آمریکا) اگر اجرایی شود، چه بهتر، اما اگر نشد پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته به عملیات خود ادامه می‌دهیم.

اردوغان با اشاره به ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت: منطقه امن را تحت حفاظت قرار خواهیم داد، برنامه‌ها و پروژه‌هایمان آماده است. ما بر این اساس گام‌های خود را بر می‌داریم.

رئیس‌جمهور ترکیه دیروز یکشنبه نیز هشدار داد: در صورتی که واشنگتن به اجرای توافق خود با آنکارا درباره شمال سوریه پایبند نباشد، ترکیه نیز پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته برای آتش بس، عملیات چشمه صلح را ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان اظهار داشت: ترکیه از شروطی که از ابتدا بر آن اصرار می‌کرد، کوچکترین عقب نشینی نکرده است. اگر توافق با آمریکا اجرایی شود، چه بهتر، اگر نشد پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته به عملیات خود برای سرکوب تروریست‌ها ادامه می‌دهیم.

اردوغان در ادامه گفت: در بخشی از مناطق عملیاتی ما نیروهای ارتش سوریه تحت محافظت روسیه حضور دارند. این موضوع را با پوتین گفت‌وگو خواهیم کرد. باید چاره‌ای برای آن بیندیشیم. موضع ما در مورد حضور نیروهای سوری نیز در منطقه عملیاتی ترکیه نیز همان است. اگر نشود برنامه‌های خود را ادامه خواهیم داد.

او تصریح کرد: متاسفانه طی ۹ روز اخیر کشورمان در معرض هجمه های بسیاری قرار گرفت. دیگر همه پرده ها کنار رفته و چهره‌های واقعی نمایان شده است. انتظارمان در این برهه، حمایت همه کسانی است که در مبارزه با تروریسم صادق هستند.

وی اشاره ای به هجمه ها و نیز مخالفت های داخلی و یا خارجی علیه ترکیه نکرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) بیان کرد.

عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه با مخالفت گسترده بسیاری از کشورهای جهان همراه بوده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان منطقه امن شمال سوریه سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت آنکارا «تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش