Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزراش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور در انتقاد از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران گفت: او یک سال دیگر در پیش دارد. می‌تواند به راحتی ما را درگیر جنگی تصادفی در ایران کند. او بدون این که درکی از عملکردش داشته باشد، می‌تواند ما را وارد یک درگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این [مقطع] زمانی حساس میان اکنون و نوامبر بعدی است.

انتقاد برخی از سیاست‌مداران آمریکایی از جمله بایدن به ترامپ در پی سیاست‌های یک‌جانبه و قهری دولت او در قبال ایران مطرح می‌شود.

دولت ترامپ در همان ابتدا با مطرح کردن این ادعا که توافق هسته‌ای توافقی جامع نبوده و نقص دارد و ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین آمریکا علیه ایران، تحریم‌های جدیدی نیز بر آن اعمال کرد که مصداق تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران است.

به دنبال این اقدام، تنش در روابط واشنگتن- تهران بیش از هر زمان دیگری شدت یافته است و بسیاری از کشورها همچون برخی سیاست‌مداران آمریکا نگران گسترش دامنه درگیری میان  این دو کشور هستند.

کد خبر 459693 برچسب‌ها ایران و آمریکا آمریکا - دمکرات‌ها آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا آمریکا دمکرات ها آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید

شبکه سی‌ان‌ان از ابتدای وقوع جنگ غزه، تحلیل‌های گمراه‌کننده و در عین حال هدفمندی را در خصوص این جنگ نابرابر ارائه داده است. یکی از خطوط خبری اصلی و کلان سی‌ان‌ان، ناظر بر تفکیک و تمایز میان بایدن و نتانیاهو و قائل شدن نوعی عقلانیت راهبردی و تاکتیکی برای آمریکاست.

به‌عبارت بهتر، سی‌ان‌ان تلاش دارد بایدن را نماد عقلانیت و تدبیر و درمقابل، نتانیاهو را نماد یک بازیگر افراطی نشان دهد، هرچند جزء دوم این گزاره صحیح است، اما در این معادله نباید کمترین تفاوتی میان دو سیاستمدار ارشد آمریکایی و صهیونیستی قائل شد، بایدن و نتانیاهو هر دو بازیگران اصلی و مستقیم نسل‌کشی غزه محسوب می‌شوند و اساساً واشنگتن عهده‌دار مدیریت میدان و فرامتن این جنگ خانمان‌سوز به‌شمار می‌آید.

سی‌ان‌ان در یکی از تازه‌ترین گزارش‌های خود در این خصوص می‌نویسد:

"واشنگتن هم‌اکنون بر راه‌های جدید جلوگیری از افزایش تنش‌ها و در عین حال فاصله گرفتن از اقدام اسرائیل متمرکز است و کاخ سفید در روز‌های اخیر به‌صراحت اعلام کرده است که با هیچ اقدام تهاجمی اسرائیل علیه ایران همراهی نخواهد کرد، با وجود این، این موضوع قطعی است که در صورت انتقام بزرگ ایران، نیرو‌های نظامی ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل فراخوانده خواهند شد، بنابراین، بایدن ممکن است به یک درگیری نظامی در منطقه کشیده شود و با پیامد‌های سیاسی بسیار سنگین آن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر مواجه شود. "

صورت‌بندی ماجرا این‌چنین است که بایدن در زمان حاضر هم بهای سنگینی را میان رأی‌دهندگان مترقی، جوان و عرب آمریکایی به‌خاطر حمایتش از اسرائیل پرداخته است که می‌تواند پیامد‌های جدی آن در سبد رأی او در ایالت‌های خاکستری ظاهر شود، مضافاً اینکه هرگونه افزایش قیمت نفت ناشی از عدم اطمینان از آینده خاورمیانه نیز می‌تواند قیمت بنزین را بالا ببرد و هزینه سیاسی دردناکی را به رئیس جمهور آمریکا تحمیل کند.

فراتر از آن، آمریکا نسبت به ناتوانی و استیصال مطلق خود در برابر ایران (در صورت ورود مستقیم و علنی به صحنه نبرد) واقف است، در چنین شرایطی آنچه منجر به توقف آمریکا در نقطه کنونی شده، نه عقلانیت راهبردی در کاخ سفید، بلکه ناتوانی و استیصال مقامات پنتاگون، سنتکام و دولت آمریکاست.

لازم به ذکر است که تفکیک میان واشنگتن ـ تل‌آویو، طی ماه‌های اخیر تبدیل به یک خط خبری و تحلیلی در آمریکا شده است که اساساً واقعیتی ندارد. تصویب بسته اخیر کنگره آمریکا در حمایت از جنگ‌طلبی رژیم اشغالگر قدس و وتوی چندین‌باره قطعنامه‌های آتش‌بس دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا و کارشکنی‌های واشنگتن در مذاکرات آتش‌بس در قاهره و دوحه، جملگی بیانگر آن است که به‌لحاظ ماهوی، راهبردی و حتی تاکتیکی کمترین تفاوتی میان واشنگتن و تل‌آویو و متعاقباً بایدن و نتانیاهو وجود ندارد.

در این آوردگاه، باید میان کلیدواژگان استیصال و عقلانیت تمایز ایجاد کرد و اسیر آدرس‌ها و سیگنال‌های اغواگرایانه سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌های غربی نشد.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟