Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر گفت: در تهران ۴.۵ میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که اگر زلزله‌ای با قدرت ۶ تا ۷ ریشتر به وقوع بپیوندد این افراد زیر آوار خواهند ماند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران صبح امروز در نشست تخصصی بهسازی لرز‌های نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران گفت: باید اشاره‌ای به کار‌های عمده سازمان مدیریت بحران کنم تا آشنایی اولیه با اقدامات این سازمان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله محتمل‌ترین خطر تهدید کننده تهران است به همین دلیل سامانه تخمین سریع خسارات و تلفات زلزله شهر تهران در حال آماده سازی است.

کرمی محمدی گفت: این سامانه به واسطه سنسور‌های نصب شده در بخش‌های مختلف شهر تهران می‌تواند به سرعت میزان خسارت ایجاد شده و تلفات ایجاد شده را تخمین بزند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: همچنین سامانه هشدار سریع وقوع زلزله در دست اجرا است که به واسطه همان سنسور‌ها می‌تواند تنها چند ثانیه قبل از رسیدن زلزله به شهر تهران ما را خبر کند تا حداقل شیر‌های گاز و آب بسته شود.

وی افزود: همچنین قرار است ۱۳۰ دکل مخابراتی بزرگ در سطح شهر تهران نصب شود تا ارتباط پایدار را بعد از وقوع زلزله تامین کند که البته این سیستم در مراحل طراحی اولیه قرار دارد.

کرمی محمدی ادامه داد: یک سیستم دیگر با عنوان سامانه پیش‌بینی و هشدار سیلاب شهر تهران در دست طراحی است، زیرا در اطراف تهران رودخانه‌های زیادی وجود دارد که پتانسیل وقوع سیلاب را دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در حال حاضر هشت ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات تهران نصب شده است و قرار است ده ایستگاه دیگر هم نصب شود که وظیفه تشخیص وقوع سیلاب را دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش کردیم برای جلوگیری از وقوع سیلاب کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران تکمیل شده و پیش از ورود به فصل آبی این کانال‌ها لایروبی شوند.

کرمی محمدی گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر تهران موضوع فروریزش و فرونشست است که در تهران فروریزی اهمیت بیشتری دارد، زیرا یکباره رخ می‌دهد و به تاسیسات شهری آسیب‌های زیادی وارد می‌کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در کنار طراحی این سامانه‌ها کمپین شهر آماده را راه اندازی کردیم که بخش‌های مختلفی از جمله خانه‌های دوام دارد و همچنین قرار است به داوطلبان آموزش‌های دوره بحران داده شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سازمان مدیریت بحران بحث مدرسه آماده است که در این طرح شناسه مدارس تهران جمع آوری شده و ۱۶۸۰ مدیر مدرسه آموزش‌های لازم را دیده و به ۱۲۲۰۰ دانش آموز آموزش‌هایی ارایه کرده‌اند.

کرمی محمدی گفت: این اقدامات در کمتر شهر‌های دنیا وجود دارد و نکته جالب این است که از پانزده سال قبل این اقدامات شروع شده و اصلا هم ربطی به من ندارد بلکه پیشینیان ما کار را شروع کرده‌اند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: ۱۱۰ پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران وجود دارد که در ۲۲ پایگاه لوازم و تجهیزات مورد نیاز وجود دارد.

کرمی محمدی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر چند پایگاه کاربری بحرانی خود را از دست داده آمد و بیشتر به موضوعات ورزشی اختصاص پیدا کرده اند، اما در حال رایزنی هستیم برای پس گیری این پایگاه‌ها.

وی گفت: یکی از مشکلات در بحران‌ها این است که نحوه مدیریت و ارتباطات میان افراد مسؤول گم می‌شود که برای آنکه بتوانیم مدیریت صحیحی داشته باشیم نیازمند برگزاری مانور‌های متعدد برای ایجاد شبکه ارتباطی بحران هستیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: از میان ۶۰ میلیون نفر جمعیت شهر نشین کل کشور ۱۹ میلیون نفر در محلات حاشیه نشین هستند.

کرمی محمدی خاطرنشان کرد: در تهران ۴.۵ میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که اگر زلزله‌ای با قدرت ۶ تا ۷ ریشتر به وقوع بپیوندد این افراد زیر آوار خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه اگر سه مولفه ناپایداری، ریزدانگی و نفوذپذیری در کنار هم به مقادیر مشخصی وجود داشته باشد آن بافت فرسوده معنا پیدا می‌کنند گفت: در حال حاضر ۱.۹ میلیون نفر از شهر تهران در منطقه‌ای زندگی میکنند که بافت فرسوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: این در حالی است که امروز ۲.۹ میلیون نفر از جمعیت شهر تهران در منطقه‌ای ساکن هستند که ناپایداری دارد یعنی ۵۰ درصد بلوک مورد نظر مسکونی بافتی ناپایدار دارد.

کرمی محمدی گفت: در حوزه زلزله در حال حاضر در سازمان نوسازی شهر تهران اقدامات خوبی برای بافت فرسوده در حال انجام است، اما این اقدام کافی نیست و باید کار موازی دیگری هم انجام شود.

وی ادامه داد: کار موازی موضوع بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران است که تلاش شده با کار کارشناسی پیش برود و نکته جالب این است که این اقدام را می‌شود در سایر مناطق کشور هم اجرا کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: اگر در تهران زلزله‌ای رخ بدهد در شب هنگام ۸ میلیون نفر و در طول روز ۱۲ میلیون نفر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و این بسیار مهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلزله تهران بافت فرسوده ساختمان های شهری تلفات زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم مدیریت بحران به تهرانی ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از احتمال وقوع سیلاب در استان خبر داد.   به گزارش صداوسیما، حامد یزدی مهر با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی از عصر امروز تا پایان روز یکم فروردین گفت:با فعال شدن این سامانه در نیمه شمالی و غربی استان تهران، بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.   وی به شهروندان توصیه کرد در این ایام در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند و از فعالیت‌های کوه نوردی، پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.   یزدی مهر درباره خطر صاعقه، خسارت بر اثر بارش تگرگ و اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی نیز هشدار داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل را سین هشتم هفت‌سین‌ امسال نکنید
  • هشدار مهم مدیریت بحران به تهرانی ها
  • هشدار مدیریت بحران؛ ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها
  • آماده‌باش مدیریت بحران شرکت فرودگاه‌ها به ۵ فرودگاه
  • هشدار مهم مدیریت بحران به این ۲۴ استان/ از سفرهای غیرضروری بپرهیزید
  • اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصویب شد
  • آماده باش مدیریت‌ بحران در پی هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان
  • آماده باش مدیریت‌ بحران برای بارش باران در ۵ استان
  • ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی
  • تابلوهای محلات نوسازی شود | تشریح وضعیت محله مجیدیه از زبان عضو شورا