Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:02:10 GMT

۱۰۰ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر فعال است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۶۶۲۵

۱۰۰ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از خدمات دولت در قالب‌های مختلف از درگاه‌های الکترونیک می‌گذرد، طی دو سال گذشته زمینه‌های لازم برای استفاده از مددجویان این نهاد از خدمات الکترونیکی فراهم‌شده است.

لطفی ادامه داد: ازآنجاکه داشتن کارت ملی هوشمند برای هر فرد ایرانی الزامی است از تمامی امکانات این نهاد برای نام‌نویسی افراد فاقد کارت ملی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار واحدهای سیار ثبت احوال در کمیته امداد

وی با اعلام حمایت این نهاد از جمعیت ۱۰۰ هزارنفری در قالب ۳۹هزار خانوار، گفت: وجود ۱۰۰ مرکز نیکوکاری با کارکرد و مدیریت مردمی در کنار ۱۹ اداره مستقل این نهاد در استان می‌تواند زمینه‌های لازم برای استقرار واحدهای سیار ثبت احوال برای نام‌نویسی کارت ملی را فراهم سازد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: یکی از دستگاه‌های مؤثر با جایگاه بالا در سیستم اداری ثبت احوال است که از زمان تولد تا مرگ افراد به شکل دقیق اطلاعات آماری افراد را رصد می‌کند.

وی افزود: ارائه آمارهای دقیق برای برنامه‌ریزی‌های کلان از جمله مهم‌ترین کارکرد این سازمان است که نشان از کارایی جایگاه این مجموعه در نظام خدمات عمومی کشور است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر چه بخشی از مددجویان این نهاد مسن هستند اما ساختار دولت الکترونیک به‌گونه‌ای است که تمامی سنین را در برمی‌گیرد و نیاز است که زیرساخت‌ها برای استفاده از این افراد نیز مهیا شود.

کد خبر 4751928

منبع: مهر

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند کمیته امداد امام خمینی بوشهر اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز سانحه تصادف شهرکرد موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار " وحید مجید " با تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار داشت: پرداخت و خبر داد : تعداد بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است .

وی افزود: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای امسال پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی همه رده های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد پلیس سایبری ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی ، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات ، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است .

رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد: تاکنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار ، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان نمود.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع نموده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت : در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ افراد می توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند .

دیگر خبرها

  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است