Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به گفته کارشناسان علوم پزشکی، استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه هوشمند می‌تواند به تضعیف مغز انسان منجر شود.
به گزارش آریا و به نقل از تلویزیون سی ان ان، مراکز ترک اعتیاد به تلفن همراه در کره جنوبی راه افتاد.
امروزه گوشی‌های تلفن همراه به بخشی جدید از بدن انسان تبدیل شده اند بطوریکه همگان با آن‌ها عکس می‌گیرند، به خرید‌های اینترنتی می‌پردازند و پیام رد و بدل می‌کنند! اما به گفته کارشناسان علوم پزشکی، استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه هوشمند می‌تواند به تضعیف مغز انسان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از معتادان به تلفن همراه ساعت‌ها و شاید بیش از ده یا پانزده ساعت به صورت مستمر به کار با گوشی همراه مشغولند بدون آنکه خودشان متوجه باشند. از اینرو، کشوری همانند کره جنوبی تلاش‌هایی را برای کاهش میزان اعتیاد به تلفن همراه شروع کرده است.
در این کشور شانزده اردوگاه دولتی ویژه برای معتادان به استفاده از تلفن همراه به راه افتاده است. کسانیکه به این مراکز ترک اعتیاد خاص می‌روند، روزانه دوازده ساعت بدون دسترسی به تلفن همراه خود سپری می‌کنند. آن‌ها در جلسات مشاوره‌ای انفرادی و گروهی و خانوادگی نیز شرکت و به انجام دادن کار‌هایی متفاوت بجای استفاده از تلفن همراه مبادرت می‌کنند تا این اعتیادشان از بین برود.
در این مراکز، برنامه‌هایی نیز برای آموزش دادن به والدین وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال دو هزار و هجده، نود و هشت درصد نوجوانان در کره جنوبی از تلفن همراه استفاده می‌کردند. آمار رسمی دولتی نشان می‌دهد بیش از سی درصد این افراد به شدت به تلفن همراه وابسته شده اند. این نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای در گوشی تلفن همراه خود معتاد می‌شوند و از رفتن به کلاس درس خودداری می‌کنند و بروز رفتار‌های تهاجمی و قلدرمابانه آن‌ها با والدین شان نیز بیشتر می‌شود.
بررسی‌های روانکاوان نشان می‌دهد این امر سبب می‌شود بخش‌های جلویی مغز ضعیف شود. نشانه‌های اصلی ضعیف شدن قسمت جلویی مغز، اضطراب و افسردگی است بطوریکه کنترل کردن خشم و هیجان‌های لحظه‌ای برای فرد سخت‌تر می‌شود و توانایی فرد برای سرکوب کردن این خشم و هیجان‌ها رو به افول می‌نهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان

عین علی کیا با بیان اینکه مراکز درمان اقامتی ترک اعتیاد خصوصی هستند افزود: دو مرکز درمان وبازتوانی اعتیاد جهت معتادان متجاهر در استان فعال بوده که یکی از آنها واقع در توسکستان گرگان مربوط به مردان و دیگری نیز مربوط به زنان در گنبدکاووس بوده که خدمات درمانی واقامتی آن رایگان است.

کیا در مورد خدمات بهزیستی به این مراکز گفت:تعرفه برای هر فرد مددجو در کمپ هی ترک اعتبیاد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که برای افراد بی بضاعت ۵۰ درصد یارانه درمان در قالب یاری برگ تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه دوره درمان مدد جویان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد از یک تا ۳ ماه است افزود: در گام اول به مدت یک هفته بیماران دوره سم زدایی را زیر نظر پزشک مرکر طی می کنند سپس تیم روانشناسی و مددیاری مراحل بازتوانی روانی اجتماعی را برای مددجو در مرکز انجام می دهند.

کیا ادامه داد: مددجویان پس از درمان نیز حمایت می‌شوند به طوری که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای به حرفه آموزی می‌پردازند و پس از آن نیز از تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله بهره مند می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟