Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انتقالی خارطوم و جبهه انقلابی سودان امروز توافقنامه سیاسی امضاء می‌کنند و بر اساس آن مذاکرات خود را برای دستیابی به توافقنامه پایان جنگ در دافور شروع خواهند کرد.

قدس آنلاین؛ مذاکرات صلح خارطوم با جبهه انقلابی سودان که یکی از مهمترین گروه های مسلح این کشور است از پنجشنبه گذشته تحت نظارت رئیس جمهوری سودان جنوبی در جوبا شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه انقلابی سودان یکی از متحدین ائتلاف تغییر و آزادی است. بر اساس توافقی که این ائتلاف با نظامیان سودانی کرده قرار است در شش ماه نخست فعالیت دولت انتقالی، این دولت با تمام گروه های مسلح سودانی وارد مذاکرات صلح شود و به جنگ های داخلی در این کشور پایان دهد.

دولت انتقالی خارطوم و جبهه انقلابی سودان امروز توافقنامه سیاسی امضاء می‌کنند که بر اساس آن، گفت وگوهای خود را برای رسیدن به توافقنامه پایان جنگ در دارفور و دو منقطه دیگر شروع خواهند کرد.

بر اساس توافقنامه سیاسی دولت خارطوم و جبهه انقلابی، هرگونه اقدام یا عملیات نظامی از سوی دو طرف در مناطق درگیر متوقف خواهد شد تا کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان ساکن در مناطق درگیری ارائه شود.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، جبهه انقلابی سودان و دولت انتقالی توافق کرده بودند، طی دو ماه به توافقنامه صلح دست پیدا کنند تا به منشور ائتلاف آزادی و تغییر عمل کرده باشند.

جبهه انقلابی و دولت انتقالی از شرکای این ائتلاف برای برپایی یک نظام دموکراتیک در سودان هستند.

توافق سیاسی دولت انتقالی با جبهه انقلابی براعلامیه توافقنامه سیاسی که ائتلاف آزادی و تغییر با نظامیان سودانی امضاء کرده است،  تاکید دارد. بر اساس این اعلامیه دولت انتقالی موظف است، مذاکرات فراگیری با هدف پایان دادن به بحران داخلی سودان با گروه های تاثیرگذار در این بحران داشته باشد.

قرار است توافقنامه سیاسی دولت انتقالی خارطوم با جبهه انقلابی سودان امروز در حضور رئیس جمهور سودان جنوبی و هیئتی از شورای امنیت سازمان ملل که به جوبا سفرکرده است،  امضاء شود.

دولت انتقالی خارطوم در سپتامبر گذشته با گروه های مسلح سودانی در جوبا پایتخت سودان جنوبی توافقنامه‌ای امضاء کرد که بر اساس آن قرار شد، نقشه راهی برای  مذاکرات صلح با جبهه انقلابی تهیه شود که آتش بس موقت بین دو طرف را نیز در بربگیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سودان خارطوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور علیرضا افشار ریاست شورای راهبردی جبهه، ناظمی اردکانی دبیرکل جبهه ایران قوی، نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس تهران، اعضای شورای سیاستگذاری جبهه و جمعی از نخبگان سیاسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رییس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسوولان نظام علی الخصوص بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزدهای حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

کد خبر 6085632

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان