Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر گفت: در پی بارندگی های اخیر با افزایش 70درصدی سطح زیر کشت محصولات زراعی در شهرستان نیکشهر مواجه خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب رئیسی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: بارش های اخیر موجب تحرک جدی در کشاورزان منطقه شذ به گونه ای که پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری سه هزار و 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیکشهر به زیر کشت انواع محصولات زراعی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: درسال زراعی گذشته هزار و 523 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصولات زراعی بوده که بیش از 11 هزار و 700 تن محصول تولیدی آن به بازار عرضه شده است.

این مسئول عمده محصولات زراعی شهرستان را سبزی و صیفی و محصولات جالیزی خارج از فصل نباتات علوفه ای شامل شبدر و یونجه و باقلا برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کم آب بر،سطح زیر کشت برنج به میزان 250 هکتار  کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر تصریح کرد: در راستای حمایت از کشاورزان شهرستان نیکشهر تاکنون250 تن  انواع کود و هزار و 320 کیلو گرم بذر به منطقه حمل ودر اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است خشکسالی های پی در پی خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی نیکشهر وارد کرده وبارندگی های سال جاری نوید بازگشت کشاورزی شهرستان به روزهای پر رونق را در دل کشاورزان سختکوش منطقه نشانده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نوری‌نژاد از اجرای پروژه کانال انتقال آب ۲۴۰ متری در اراضی زراعی در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد ریال در اراضی زراعی روستا‌های چالی و شیرجیکلا این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: به منظور اتمام این مسیر انتقال آب، برنامه ریزی برای تامین اعتبار جهت ادامه ایجاد کانال انتقال آب در دستور کار این مدیریت در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند