Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حمید درخشان‌نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان این مطلب، اظهار کرد: عملیات صدور کارت ملی هوشمند مراحل نهایی خود را سپری می‌کند بطوریکه تا کنون ۸۵ درصد مردم ایران کارت ملی هوشمند دریافت کرده و با کارت آنها در مرحله صدور است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ میلیون ایرانی کارت ملی دریافت کرده و بیش از ۵ میلیون کارت نیز در مرحله نهایی صدور است که با رفع مشکلات به وجود آمده امیدواریم به زودی تحویل این کارت‌ها را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت احوال کشور، علت تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند را مشکل به وجود آمده در تولید کاغذهای مخصوص و فعالیت چاپخانه اعلام کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده ظرف روزهای آینده مشکل به وجود آمده رفع و عملیات چاپ و صدور کارت ملی سرعت می‌گیرد.

درخشان‌نیا بیان کرد: کل واجدین شرایط کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند ۶۲ میلیون نفر است که از این تعداد تا کنون ۵۳ میلیون ایرانی کارت ملی خود را دریافت و یا در مرحله صدور دارند و ۹ میلیون ایرانی هنوز اقدامی برای دریافت کارت ملی خود نکرده‌اند.

اعتبار کارت ملی سابق تمام شده است

معاون وزیر کشور در مورد پایان مهلت قانونی اعتبار کارت‌های ملی سابق، تصریح کرد: دیگر کارت‌های ملی سابق معتبر نیستند و ادارات تنها با دریافت شناسنامه می‌توانند به این افراد خدمات ارائه کنند و باید هر چه سریع‌تر این افراد اطلاعات خود را در سامانه جمعیتی وارد کرده و نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

درخشان‌نیا به در پیش بودن انتخابات نیز به عنوان یک عرصه مهم و حساس اشاره کرد و گفت: هویت تمامی افراد واجد شرایط به صورت برخط و از طریق پایگاه جمعیتی کشور در اختیار مسئولان امر قرار می‌گیرد تا با صحت و دقت کامل انتخابات به انجام برسد.

وی ادامه داد: افرادی که کارت ملی خود را گم کرده‌اند و یا فاقد کارت ملی هوشمند هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان در کوتاه‌ترین زمان و با اولویت کارت آنها صادر و در اختیارشان قرار می‌گیرد تا مشکلی از بابت حضور در انتخابات نداشته باشند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم کشور تحقق دولت الکترونیک است که در این زمینه تمامی دستگاه‌ها باید در احراز هویت افراد از کارت ملی هوشمند استفاده کنند و امیدواریم به صورت حقیقی و واقعی بتوانیم در احراز هویت افراد نقش ایفا کنیم.

ثبت ۹۷ درصدی وفات در کشور

درخشان‌نیا در مورد ثبت وقایع حیاتی به صورت مستمر و دقیق، اظهار کرد: ما در حال حاضر در ثبت ولادت تا ۹۹ درصد و ثبت وفات نیز تا ۹۷ درصد موفق عمل می‌کنیم و از این جهت سعی‌مان بر ثبت ۱۰۰ درصدی وقایع حیاتی به موقع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال تلاش می‌کند تا در همه استان‌ها پوشش ثبتی وقایع حیاتی با سرعت و امنیت خاطر انجام شده و نقصی در این فرآیند به وجود نیاید.

کد خبر 459702 برچسب‌ها ثبت احوال کارت ملی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ثبت احوال کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آمار داوطلبانی که کارت آزمون سراسری نوبت اول را دریافت کردند را اعلام کرد.

علیرضا کریمیان، مشاورسازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آمار دریافت کارت نوبت اول آزمون سراسری گفت: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.

وی افزود: مهلت دریافت کارت آزمون سراسری فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد بنابراین داوطلبان تا فردا مهلت دارند که نسبت به دریافت کارت آزمون از طریق سایت سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

لازم به ذکر است، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند