Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در راستای تکریم زائران دهه آخر صفر طرح های ویژه بازرسی و نظارت بر فعالیت اصناف در شهر مقدس مشهد تشدید خواهد شد.

محمود بنانژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: قدردانی از مجاورت با امام رضا (ع) با  خدمت صادقانه به زائران و رعایت حقوق آنها صورت می گیرد.   وی تصریح کرد: در دهه پایانی ماه صفر ، با بهره گیری  از ظرفیت کارشناسی تمام  اتحادیه ها ، حقوق اجتماعی زائران همچون حقوق اجتماعی، حقوق شهروندی ، احترام به شخصیت ، رعایت شئون و اخلاق ، به ویژه قیمت و کیفیت کالا ها را مد نظر قرار داده و تلاش خواهیم کرد بازار آرامی را  برای زائران امام هشتم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  
رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: اگرچه به طور غیررسمی از دو هفته قبل نظارت ها و بازرسی ها بر فعالیت اصناف در شهر مقدس مشهد تشدید شده است، اما از اول آبان ماه طرح ویژه نظارت بر فعالیت اصناف مشهد درراستای مراسم دهه آخر صفر و تکریم زائران آغاز خواهد شد و تا ۱۰آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه  این طرح علاوه بر سطح شهر مشهد در مبادی ورودی به این شهر نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در منطقه اطراف حرم مطهر و منطقه ثامن با ظرفیت کامل بازرسان اتاق اصناف و کارشناسان اتحادیه های صنفی این طرح از ساعت ۹صبح تا ۲۱اجرا خواهد شد. بنانژاد افزود: پنج پایگاه موقت به آدرس های عرصه میدان شهداء، بین خیابان بهجت ۸ و ۱۰، نبش خیابان امام رضا۱، نبش  خیابان شیخ طوسی ۱۵ و نبش طبرسی جنوبی ۳ که با بنرهایی با عنوان رسیدگی به شکایات مردمی اصناف مشخص هستند ، در این طرح پاسخگوی زائران و مجاوران خواهند بود. وی ادامه داد: در مبادی ورودی به شهر مقدس مشهد نیز از تاریخ ۲۸مهر در منطقه ملک آباد و ورودی جاده قوچان پایگاه های بازرسی اصناف مستقر هستند و بازرسان علاوه بر ملزم کردن واحد های صنفی به درج قیمت کالاها ، پاسخگوی شکایات مردمی نیز خواهند بود. بنانژاد افزود: همچنین با سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته است تا کارشناسان خود را جهت تیم بازرسی  مشترک در شهر مشهد و بویژه در محدوده اطراف حرم مطهردر دهه آخر صفر معرفی کنند تا علاوه بر رسیدگی به فعالیت اصناف، امنیت و سلامت غذایی واحدهای صنفی همچون مواد غذایی، رستوران ها، نانوایی ها و آشپزخانه ها مورد بررسی قرار بگیرد.   وی با بیان اینکه ۸۰درصد کالاهای اصناف اطراف حرم مطهر دارای برچسب قیمت هستند، ادامه داد: همه واحد های صنفی در راستای حقوق مصرف کننده باید برچسب قیمت را  برای همه کالا های خود نصب کنند و واحد های خدماتی نیز لیست خدمات خود با قیمت های مصوب اتحادیه را در معرض زائران قرار دهند و همچنین ملزم به صدور صورتحساب هستند که اجتناب از هر کدام از این موارد تخلف محسوب شده و قابل پیگیری خواهد بود. بنانژاد با اشاره به اینکه قدردانی از  حضور در کنار مرقد مطهر امام رضا (ع) ، خدمت صادقانه به زائران و مجاوران آن حضرت است  که امیدواریم با نیت قربت و خالصانه  این خدمت رسانی ها صورت بگیرد، اظهار داشت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ آماده دریافت نظرات و شکایت های مردمی است و به محض اینکه پیامی مبنی بر کم فروشی و یا گران فروشی صنوف را دریافت کند، بازرسان در محل حضور پیدا می کنند و مورد بررسی قرار خواهند داد. از طرفی زائران در محدوده حرم مطهر نیز شکایت ها و نارضایتی های خود از اصناف را می توانند به پایگاه های پنج گانه مستقر در این منطقه اعلام کنند  و یا از طریق تماس با شماره تلفن  ۳۱۷۳۰ موارد را گزارش کنند . وی تصریح کرد: برخی اعضای اتحادیه ها نیز سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر  به صورت داوطلبانه و خودجوش در مناطق مختلف شهر مشهد و خصوصا مبادی ورودی اقدام به راه اندازی ایستگاه های صلواتی کردند که انتظار می رود این حرکت امسال نیز ادامه پیدا کرده و با استقبال بیشتری مواجه شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اصناف دهه آخر صفر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهرام جباری گفت: در یکماه اخیر ۲ طرح بازرسی نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خوزستان برگزار شد و در همین رابطه نظارت‌ها به ویژه بر نحوه توزیع و فروش کالای اساسی شدت گرفت و حاصل این نظارت‌ها منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۷ تخلف صنفی شد.

وی افزود: به دلیل افزایش بازرسی‌ها و مشارکت برخی دستگاه‌های نظارتی با اداره کل صمت استان در نظارت از بازار تخلفات بیشتری شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

جباری ارزش ریالی این میزان پرونده تخلف صنفی را ۴۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: در مدت یاد شده ۴ هزار و ۱۹۱ بازرسی از بازار و واحد‌های تولیدی در استان انجام شده است.


معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به انواع تخلفات صورت گرفته می‌گوید: درج نکردن قیمت و گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور و کم فروشی عمده تخلفات بوده است.

به گفته جباری؛ بیشترین تخلف‌های صنفی در بخش کالا‌های خوراکی و صنایع غذایی استان خوزستان بوده است.

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز