Web Analytics Made Easy - Statcounter

«همزن تیغه پیچشی فرآیندهای اختلاط دوفازی گاز- مایع» به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

به گزارش ایسنا، داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت دکتر امیر حیدری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۶۹۲۸ به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حیدری در توضیح این اختراع گفت: تعداد زیادی از واکنش‌های موجود در صنایع شیمیایی مانند فرآیندهای اکسیداسیون، هیدروژناسیون و بیولوژیکی در محیط‌های دو فازی گاز- مایع انجام می‌شود و مشکل اساسی در مخازن همزن‌دار گاز- مایع در پخش‌شوندگی گاز درون مخزن است.

وی با بیان اینکه توزیع نامناسب فاز گاز باعث کاهش بهره‌وری فرآیند و افزایش هزینه‌های تولید و کاهش کیفیت محصول نهایی خواهد شد، افزود: در این اختراع، شکل بهینه با اصلاح ساختار هندسی همزن حاصل شده، به طوری که عمل اختلاط فاز گاز با کیفیت مناسبی در مخزن همزن‌دار گاز- مایع انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه سمنان ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟

رئیس‌جمهور در آئین افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان گفت: «بیشترین درخواست از دولت، مسئله آب‌رسانی و رفع تنش‌های آبیِ استان است که دولت برای حل آن هم برنامه دارد.

کار‌ها در حال انجام شدن است و در شهر‌های شاهرود، دامغان، گرمسار و ایوان‌کِی اقداماتی در حال انجام شدن است؛ امیدواریم در گام‌های بعدی هم بتوانیم مشکلات آب‌های شرب و بخش صنعتی استان را حل کنیم.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رییس جمهور در استان سمنان
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • کسانی می خواهند گاو اردک بزاید
  • کسانی که می خواهند گاو اردک بزاید
  • (ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟