Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@00:43:25 GMT

تصمیم FATF علیه ایران کاملا سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۷۵۱۶

تصمیم FATF علیه ایران کاملا سیاسی است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به هشدار اخیر FATF به ایران گفت: تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با آن مخالفیم.

قدس آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بین المللی «یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل» در جمع خبرنگاران درباره هشدار FATF به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می کند و این تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با آن مخالفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته ما به دلیل توجه به منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم، ادامه داد: تصویب آیین نامه مبارزه با پولشویی در دولت و قوه قضاییه گام مهمی است و این قانون بسیار مفصل و کامل است و امیدواریم اقدامات بعدی را هم با همگرایی داخلی انجام دهیم تا بهانه را از دست کسانی که مخالف منافع جمهوری اسلامی ایران هستند بگیریم.

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به اجلاس سران عدم تعهد و حضور رئیس جمهور در این اجلاس گفت: نشست اجلاس سران عدم تعهد روز جمعه برگزار می‌شود و اجلاس وزرا از روز چهارشنبه آغاز می‌گردد و رئیس جمهور هم در این اجلاس حضور می یابد.

ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعضای فعال عدم تعهد است، تصریح کرد: برای ما عدم تعهد یک جنبش بسیار مهم است که در برابر یکجانبه گرایی ایستاده و سیاست های ایران هم همسو با سیاست های عدم تعهد است.

وی ادامه داد: این اجلاس فرصت بسیار خوبی برای مشورت درباره اوضاع بین المللی، منطقه ای و شرایط سوریه خواهد بود و قطعا با همکاران خود در این زمینه تبادل نظر خواهیم کرد.

ظریف درباره گام چهارم جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها نتوانند تا آن زمان تعهدات خود را عملیاتی کنند ما گام چهارم را برمی‌داریم و زمانی که شورای عالی امنیت ملی تصمیم خود در این باره را اتخاذ کند، آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر امور خارجه درباره تحولات اخیر لبنان تصریح کرد: ما همواره در کنار مردم منطقه بوده ایم و معتقدیم باید امنیت، آرامش و ثبات در منطقه حفظ شود و خواسته های به حق مردم منطقه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت ایران و احزاب لبنانی با توجه به خواسته های مردم این کشور در ساختن لبنان بهتر و آبادتر موفق باشند و ما همواره در کنار مردم و مسئولان این کشور بوده و هستیم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره آزادی سلیمانی دانشمند ایرانی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر خود به نیویورک پیگیری کردیم این این مساله بود و در گفتگوها و مصاحبه های خود هم مباحثی را در این باره اعلام کردم و امیدوارم اخبار خوبی در این باره داشته باشیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود

تین نیوز

​مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری سی و پنجمین کنگره جهانی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی (PIANC World Congress ۲۰۲۴) در کشور آفریقای جنوبی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار از برگزاری سی و پنجمین کنگره جهانی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی (PIANC World Congress ۲۰۲۴) در کشور آفریقای جنوبی خبر داد و با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد جهانی، تاکید کرد: این کنگره فرصت مناسب و ایده آلی برای تبادل دانش و تجربیات فنی و تخصصی است و برگزاری آن بر ارتقای سطح دانش متخصصان حوزه مهندسی سواحل و بنادر کشورها بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر افزود: این کنگره هر ۴ سال یکبار برگزار می شود و شامل ارائه مقالات با موضوعات تحقیق و توسعه در محیط های حمل و نقل آبی است.

به گفته نیکو کار،پیش از شروع به کار کنگره نیز اجلاس سالیانه دبیرخانه های ملی و مجمع عمومی سالیانه پیانک (AGA) برگزار خواهد شد که موضوعات کلان انجمن در این اجلاس با رای نمایندگان اول کشورها و مدیران ارشد انجمن مورد بحث و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟