Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: این طرح با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان دختر و پسر از طریق آموزش تغذیه آهن یاری برای دانش آموزان دختر و برنامه مکمل ویتامین D برای گروه‌های هدف دختر و پسر مقاطع اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود.

او افزود: با تمهیدات صورت گرفته از طریق واحد مدارس و بهبود تغذیه مرکز بهداشت مهاباد قرص‌های آهن یاری و مکمل ویتامین D برای ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و مکمل یاری ویتامین D برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر تحویل مدیران ۱۱۸ مدرسه شهری و روستایی مقاطع دوره اول و دوم متوسطه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عیزاده آذر اضافه کرد: در این طرح دختران مقاطع اول و دوم در طول مدت ۴ ماه هر هفته یک عدد قرص آهن دریافت می‌کنند و در طول سال هر ماه یک عدد قرص مکمل ویتامین D بین دانش‌آموزان پسر و دختر در مدارس توزیع می‌شود.

او ادامه داد: کمبود آهن در بدن سبب بروز عوارض خستگی، ضعف، رنگ پریدگی، تنگی نفس، سردی دست‌ها و پاها، سردرد، سرگیجه، درد قفسه سینه، ریزش مو، ضربان قلب نامنظم شده و کمبود ویتامین D در بدن سبب بوجود آمدن عوارض پوکی استخوان، کاهش قدرت بدنی، افزایش ابتلا به سرطان، افسردگی و دیابت نوع ۱ خواهد شد.

در سال تحصیلی جاری ۴۳ هزار دانش آموز در ۳۳۰ مدسه شهری و روستایی مهاباد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ج

اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری در مدارس مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عملیات بزرگ شامگاه ۲۵ فروردین ماه سپاه پاسداران شور و نشاط خاصی را در دل ملت ایران مخصوصا فرزندان حاج قاسم برپا کرده است.   پاسخ کوبنده بود، بزنی می‌خورید، دوران بزن دررو تمام شده، انتقام بچه‌های غزه گرفته شد، اسرائیل نابود می‌شود، بخشی از صحبت‌ها دانش آموزان ایلامی در جشنی بود که به مناسبت تنبیه صهیونیست‌ها برگزار کرده بودند.   امروز دانش آموزان با زبان کودکانه گفتند که پرچم پر افتخار ایران عزیزمان همواره بر بلندای اقتدار در اهتزاز است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند