Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زالی در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: وزیر بهداشت در روزگاری نه‌چندان دور در یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهجور مانده بود و خوشحالم اکنون سکاندار بهداشت و درمان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از محمد آقاجانی، برادر سختکوشم تشکر می‌کنم. وی در تمام مسئولیت‌ها وجهه مقبولی داشت و تجربیات خود را به‌مدت دو سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار داد. مفتخرم به‌اشکال مختلف در خدمت وی و دانشگاه بودم. از وی خواهش می‌کنم مرا در اداره دانشگاه تنها نگذارد.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر یعنی ۷ درصد جامعه خدمات سلامت خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت می‌کنند. ۴۶.۵ درصد جمعیت شهر تهران نیز در این قالب قرار می‌گیرند.

زالی خاطرنشان کرد: شاید عجیب باشد که بدانید پنج هزار نفر در تهران، خدمات عشایری را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت می‌کنند. حدود ۱۲۶ هزار شاغل در خدمات عمومی داریم و ۸۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه ۱۲۲ کارخانه مواد غذایی زیرمجموعه دانشگاه در حال حاضر تعطیل هستند. در ابعاد دانشی هم دومین تولیدکننده بزرگ محتوای آموزشی در کشور هستیم. ۶ درصد از اعضای هیئت علمی ما جزو هیئت علمی پژوهشی هستند که می‌تواند به بازآفرینی دانشگاه کمک کند.

زالی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حدود ۱۷ خوابگاه دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در آنها ساکن هستند. چهار تشکل دانشجویی با سلایق سیاسی متفاوت مشغول به فعالیت هستند و تکثر سلایق، یکی از برنامه‌های ماست. اگر دانشجو بتواند آزادانه حرف بزند، فردا تبدیل به مدیری جسور خواهد شد.

وی ادامه داد: رتبه دانشگاه ما در جشنواره رازی معمولا دوم است. در امر پژوهش پیشرو بوده‌ایم و حدود ۷۱ مرکز در دانشگاه وجود دارد. بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان تایید شده‌ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۷۵ بیمارستان در حیطه جغرافیایی ماست. از بخش خصوصی تشکر می‌کنم که هیچ‌وقت رقیب ما نبوده و همیشه کمک‌مان کرده است. بیشترین چگالی انجام جراحی مغز نیز مربوط به دانشگاه ما بوده است.

زالی در پایان تاکید کرد: بیشترین داروخانه‌ها و حتی عطاری‌ها هم زیرمجموعه ما هستند که البته ۳۵۲ عطاری از جمع ۵۵۰ عطاری به‌صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند که نظارت را سخت می‌کند. بیشترین محصولات زارعی هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که وظیفه ما در قبال امنیت غذایی را دشوارتر می‌کند.

گفتنی است مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

168 / 31 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی وزیر بهداشت محمد آقاجانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزیر بهداشت محمد آقاجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از ۴۰ نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد  دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده‌های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت: دراین مدت رشته‌های علوم پزشکی در این دانشکده ۵۰ درصد و تعداد اعضای هیئت علمی صد در صد رشد داشته است  وی از تکمیل زیر ساخت‌های حوزه سلامت هم با اجرای ۲۶ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد و تصریح کرد: از این طرح‌ها ۱۲ طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند  رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود: در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت‌های حوزه سلامت در شهرستان خو‌ی جذب و هزینه شده است  وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید در خوی خبر دااد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی که قابلیت افزایش به ۳۵۰ تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می‌شود دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری در خو‌ی خبر داد و افزود: در اجرای این طرح ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر خوی در ۲۰ پایگاه زیر پوشش خدمات این طرح ملی قرار گرفته اند  وی افزود: برای افزایش خدمات این طرح ۱۰ پایگاه سلامت جدید نیز با جذب ۵۷ نفر نیروی مراقب سلامت بزودی راه اندازی می‌شود علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاش‌های فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساخت‌های بخش سلامت درشهرستان خبر داد  در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: این تجهیزات با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد  وی افزود: در این مرحله بیش از ۱۰ دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی از جمله ونتیلاتور، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت‌های معاینات بالینی با ارزش بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند  دکتر بروجنی تصریح کرد: بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت‌ی و پزشکی را به این شهرستان کمک کرده است

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین