Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه باعث شد ۱۲ زندان متعلق به تروریست‌های خارجی بدون نگهبان باقی بماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنرانی در پکن گفت: به خاطر اقدامات نظامی ارتش ترکیه در سوریه هشت اردوگاه آوارگان و ۱۲ زندان متعلق به تروریست‌های خارجی بدون نگهبان و حفاظت باقی مانده است و همین مساله می‌تواند منجر به افزایش میزان مهاجرت معکوس تروریست‌ها به وطن تاریخی‌شان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شویگو گفت: ضرورتی برای یکپارچه کردن تلاش‌های جامعه جهانی برای مقابله با چالش‌های تروریست‌ها و ایدئولوژی و تبلیغاتشان وجود ندارد. وزارت دفاع روسیه مهارت زیادی در این زمینه کسب کرده و ما آماده مشارکت با شرکایمان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام هستیم.

آمریکا پنجشنبه گذشته به توافقی با ترکیه برای توقف عملیات "چشمه صلح" در ازای عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد ظرف ۱۲۰ ساعت به خارج از مرزهای منطقه امن دست یافت.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این توافق به معنای عقب‌نشینی نیروهای کرد از منطقه امنی است که عمق آن به ۳۲ کیلومتر در طول مرزهای ترکیه و سوریه می‌رسد.

نیروهای سوریه دموکراتیک ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان هم‌پیمان با آن را به نقض توافق آتش‌بس متهم کردند و از واشنگتن، سازمان ملل و اتحادیه عرب خواستند ناظران بین‌المللی را برای نظارت بر اجرای این توافق در نوار مرزی اعزام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرگئی شویگو حمله ترکیه به شمال سوریه گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه بعدی سرزمین موعود صهیونیست‌ ها کجاست؟

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «از آغاز جنگ غزه 35هزار یهودی املاکی به وسعت ۲۵۰۰ هکتار زمین و خانه را در قبرس شمالی خریداری کرده‌اند.» این بخشی از اطلاعاتی است که اخیرا رسانه‌های ترکیه درباره اشغال چراغ خاموش قبرس شمالی توسط اسرائیلی‌ها منتشر کرده‌ اند.

سوات دلگن افسر سابق نیروی دریایی ترکیه و تحلیلگر دفاعی در تارنمای کرادل نوشته: پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و تحریم‌های متعاقب غربی‌ها علیه روسیه، تغییر قابل توجهی در وضعیت مالی جزیره قبرس ایجاد شد چرا که سرمایه الیگارش‌های روس از بانک‌های قبرس جنوبی به بانک‌های قبرس شمالی منتقل شد، کشوری که تنها از سوی ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود و تحت تحریم‌های غرب قرار ندارد.

پول‌ های روسیه در آن زمان باعث شکوفایی بخش املاک در قبرس شمالی شد. این شکوفایی البته بی‌دردسر نبود چرا که فروش املاک نوساز به ساکنان سرزمین‌های اشغالی انتقادهای گسترده‌ای را در پی داشت تا جایی که برخی از احداث اسرائیلی جدید ـ این بار در خاک قبرس شمالی ـ سخن گفتند.

به نوشته کرادل، افزایش فروش خانه و زمین به خارجی‌ها به‌ویژه یهودی‌ تبارها به دغدغه‌ای جدی در قبرس شمالی تبدیل شده و جمهوری قبرس شمالی اعلام کرده است که برای مقابله با این نگرانی فروش املاک به شهروندان خارجی را محدود خواهد کرد. این نگرانی زمانی جدی‌تر شد که رسانه‌ها اعلام کردند در 6ماه گذشته (از زمان آغاز جنگ غزه) هزاران یهودی ساکن در سرزمین‌های اشغالی و اروپا در قبرس شمالی خانه و زمین خریده‌ اند.

سازمان بنیاد قبرس با هشدار درباره تهدید ناشی از گسترش حضور اسرائیلی‌ها در منطقه اعلام کرده است که طرح اشغال اسرائیل محدود به فلسطین نیست و سرزمین‌های موعودی که صهیونیست‌ها ترسیم کرده‌اند، نه تنها فلسطین بلکه جزیره قبرس را نیز شامل می‌شود، منطقه‌ای که موقعیت ژئواستراتژیک بسیار مهمی در شرق مدیترانه دارد.

سوات دلگن با اشاره به اهمیت جغرافیایی جریزه قبرس می‌نویسد: طرح واشنگتن برای ایجاد یک بندر در نوار غزه که به ادعای آمریکایی‌ها قرار است برای ارسال کمک‌های بشردوستانه استفاده شود نشان دهنده اهمیت روزافزون این منطقه است. به همین دلیل پیش‌ بینی می‌شود که تقابل‌ ها و کشمکش‌ ها در قبرس و شرق مدیترانه در آینده نزدیک تشدید شود.

کد خبر 843846 برچسب‌ها قبرس اسرائیل رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • ماهیت واقعی تروریست‌های مدعی دفاع از قوم بلوچ
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • ایستگاه بعدی سرزمین موعود صهیونیست‌ ها کجاست؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • کمک داور خارجی VAR در سوپرلیگ ترکیه
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟
  • فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می‌شود