Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان انجمن اولیا و مربیان را در برقراری کانون همدلی در مدرسه مهم دانست و گفت: جلسات اولیا و مربیان اثرگذار باشد زیرا انجمن اولیا و مربیان می تواند در مستحکم کردن خانه و مدرسه نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد اسکندری نسب امروز (29 مهر) در مراسم استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد؛ گفت: خدا را شاکریم که با تلاش شما، آموزش و پرورش در حوزه انجمن اولیا رتبه برتر را کسب کرده و هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت با خانواده ها ارتباط ندارد لذا فرصت خوبی است که باید به نحو مطلوب استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه معملین ایثارگران واقعی هستند، گفت: کار معلمی کار سختی است و اگر معلمی بخواهد خوب کار کند و نظام تعلیم و تربیتی را ادامه دهد باید عاشق و دلسوز باشد.

 

 

وی در ادامه افزود: باید از ظرفیت و توانمندی خانواده که رکن اصلی تعلیم و تربیت است و مهمترین نهادی که دانش آموز هم آموزش و هم تربیت یاد می گیرد، استفاده کرد لذا در سند تحول بنیادین هم بیشتر از 20 بار به کلمه و نقش خانواده اشاره شده است.

 

اسکندری نسب گفت: اگر امروز اعتقاد داریم که نقشه راه، سند تحول است باید این مشارکت را جدی بگیریم و اهمیت بدهیم و اگر آسیبی وجود دارد برای این است که نتوانستیم این دو نهاد اولیا و مربیان را در کنار هم قرار دهیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه مدیر نقش مهمی در مدرسه دارد، ابراز داشت: امروز می گوییم نقش مدیر مدرسه نقش کلیدی و اثرگذاری است و مدیران باید در توانمندسازی و هم افزایی تلاش داشته باشند و اگر مدیر مدرسه نقش خوب ایفا کند قطعاً آن چیزی که مد نظر است به آن دست خواهیم یافت.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه خانواده از بهترین شریک های نظام تعلیم و تربیت است، گفت: خانواده مهمترین و تأثیرگذارترین نقش تربیتی دارد و اگر این نقش را در حوزه آموزش و پرورش همراه نکنیم، بچه هاسردرگم خواهند شد لذا باید در این راستا تلاش کنیم که هم افزایی داشته باشیم.

 

 

وی اظهار داشت: اگر از سال گذشته اصرار داریم باید حتماً اتاق اولیا و گفتگو شکل بگیرد به واسطه همین است که خانواده ظرفیت و توانمندی که دارند و بیش از گذشته مدارس نیازمند مشارکت در حوزه تربیتی دارند لذا باید از ظرفیت خانواده ها در حوزه تربیتی و فرهنگی و اخلاقی داریم استفاده کنیم و ظرفیت های بسیاری در خانواده است که استفاده نمی کنیم.

 

 

اسکندری نسب با اشاره به اینکه دانش آموز فردی در این جامعه است که می تواند پیشرفت و رشد داشته باشد، افزود: رویکرد ما در آموزش و پرورش رویکرد تربیتی است و تربیت فصل مشترک خانه و مدرسه است لذا هرچه مشارکت اولیا بیشتر باشد، کار آموزش و پرورش آسان تر است.

 

 

وی اخلاق مداری به عنوان شیوه کار در نظام دینی و شیعی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کانون اخلاق و تربیت است؛ به تقدس مدرسه به عنوان مکان تعلیم و تربیت هم اشاره و بیان کرد: تلاش کردیم مدرسه آباد، بانشاط و امن داشته باشیم که همه احساس امنیت و آرامش کنند و جایگاهی امن برای بچه ها و خانواده ها باشد.

 

 

اسکندری نسب در ادامه افزود: اگر کانون گرم مدرسه را با عاطفه و انگیزه همراهی کنیم مهمترین رسالت را انجام دادیم لذا انجمن اولیا و مربیان باید در برقراری این کانون تلاش داشته و جلسات اولیا و مربیان اثرگذار باشد زیرا انجمن اولیا و مربیان می تواند در مستحکم کردن خانه و مدرسه نقش اساسی داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: رویکرد ما در استان، ارتقا مدیریت مدرسه و ارتقا کیفیت برنامه ها در آموزش و پرورش است لذا انگیزه در معلمان و دانش آموزان را ما باید ایجاد کنیم؛ مشارکت اگر خوب دنبال شود و موفقیت آمیز باشد می تواند همه جانبه و داوطلبانه باشد و اگر آگاهانه باشد اثر بیشتری دارد و مشارکت خانواه، بهره وری را در کار افزایش می دهد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان راه اندازی اتاق اولیا را ضروری دانست و افزود: به هر اندازه می توانید اتاقی برای مشارکت اولیا داشته باشید زیرا باعث می شود که حس رقابت در دانش آموزان ایجاد شود و اولیا مطالبه گر اصلی در مدرسه هستند، اگر بتوانیم با آگاهی و علم مطالبات را دنبال کنیم به هدف مدنظر خواهیم رسید لذا وقت و زمان زود سپری خواهد شد و ما باید یک نتیجه کاری داشته باشیم.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا پیوند اولیا و مربیان اموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: رویداد گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و دبیران آموزش و پرورش فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.


مهدی عابدینی افزود: در این رویداد ارائه تجربیات موفق در زمینه‌های مختلف تحولی در مردمی سازی اموزش، تحولات و مشارکت مردمی بر پایه مدرسه، تولید محتویات درسی و آموزشی و پیشرفت مهارتی دانش اموزان ارائه می‌شود.

همچنین در این رویداد دو دوره آموزشی با نام رسالت اجتماعی معلم، ماموریت مدرسه هم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تجهیز ۱۰۵ میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد