Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمرینات مشترک نظامی ۶ کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) با نام «برادری شکست ناپذیر ۲۰۱۹» در نزدیکی مرز‌های افغانستان آغاز شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تمرینات مشترک نظامی ۶ کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) با نام «برادری شکست ناپذیر ۲۰۱۹» در نزدیکی مرز‌های افغانستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«الکساندر لاپین» فرمانده نیرو‌های نظامی منطقه مرکزی روسیه در این زمینه اظهار داشت: امروز تمرینات مشترک بین المللی با نام «برادری شکست ناپذیر ۲۰۱۹» در خاک تاجیکستان، آغاز شده است. در این تمرینات ۶ کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور دارند.

وی افزود: با توجه به وضعیت ناپایدار جهانی و اوضاع وخیم در افغانستان، اقدامات مشترک کشور‌های شرکت کننده، نشانگر عزم کشور‌های ما برای تأمین امنیت در منطقه بر مبنای قانون است.

مانور «برادری شکست ناپذیر ۲۰۱۹» در دو مرحله برگزار می‌شود. در اولین مرحله توسط نیرو‌های واکنش سریع منطقه آسیای مرکزی، عملیاتی ضد تروریستی برای از بین بردن و مسدود کردن گروه‌های رزمی و جدا سازی گروه‌های مسلح غیرقانونی انجام خواهد شد.
در مرحله دوم نیرو‌های سازمان پیمان امنیت جمعی، عملیاتی را برای حفظ صلح در آسیای مرکزی انجام خواهند داد، که در این جمع کشور‌های ارمنستان و بلاروس نیز اضافه خواهند شد، این تمرینات تا ۲۴ اکتبر برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بزرگترین مانور نظامی ۶ کشور نیرو های واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه درباره بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین، مصادره دارایی‌های این کشور به نفع کی‌یف، امکان استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک لهستان و سرنوشت پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان صحبت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که اختصاص بسته کمکی جدید ایالات متحده برای اوکراین به ارزش تقریباً 61 میلیارد دلار، اساساً وضعیت در میدان جنگ را تغییر نخواهد داد.

وی گفت: نیروهای مسلح روسیه در تمامی خطوط مقدم جبهه نبرد در حال بهبود مواضع خود هستند و به طور کلی پویایی نبردها اکنون برای همه کاملاً روشن شده است.

این مقام کرملین افزود: بودجه تخصیص یافته از سوی آمریکا منجر به خسارات بیشتر در اوکراین خواهد شد و تنها آمریکا از این وضعیت ثروتمندتر می‌شود، چرا که بیشتر این پول در واشنگتن باقی مانده و به جیب صنایع نظامی این کشور میرود. 

او در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور روسیه چگونه به این خبر واکنش نشان داد، یادآور شد که چنین تصمیم گیری برای ولادیمیر پوتین کاملاً قابل انتظار بود.

کرملین: مصادره دارایی‌های روسیه کاملاً غیرقانونی است

دیمیتری پسکوف به درخواست خبرنگاران برای تفسیر تصویب مجلس نمایندگان ایالات متحده مبنی بر مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین نیز تاکید کرد که مصادره دارایی‌های روسیه یک سابقه خطرناک را ایجاد خواهد کرد، زیرا این تجاوز آشکار به اموال دولتی است و چنین اقداماتی نمی تواند قانونی باشد. وی افزود: برای اینکه این تجاوز به اموال دولتی، دارایی‌های یک کشور مستقل  و نقض مالکیت خصوصی است. این اقدام به هیچ وجه نباید به عنوان اقدامی قانونی تلقی شود و  کاملاً غیرقانونی است.»

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه چنین اقدامی از سوی هر کشور در معرض اقدام تلافی جویانه و شکایت به نهادهای بین المللی قرار خواهد گرفت، یادآور شد: « هر دو فرآیند بسیار پیچیده‌ای خواهند بود، اما برای منافع اقتصادی ایالات متحده بسیار مضر خواهند بود.»

غرب با وجود پیامدهای منفی، تحریم‌ها علیه روسیه را گسترش خواهد داد

دبیر مطبوعاتی پوتین همچنین اعلام کرد که کشورهای غربی هنگام گسترش تحریم‌ها علیه روسیه، «دندان‌های خود را بهم فشار داده و از این اقدام خرسند میشوند، بدون اینکه به پیامدهای منفی این امر برای خود فکر کنند».

پسکوف اطمینان داد که مسکو در هر صورت تلاش خواهد کرد تا عواقب محدودیت‌های جدید را به حداقل برساند و بر اساس منافع ملی خود تصمیم گیری خواهد کرد.

تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگکرملین: هیچکس علاقه‌ای به تشدید تنش در خاورمیانه ندارد

ارتش روسیه وضعیت استقرار سلاح‌های هسته‌ای در لهستان را زیر نظر خواهد داشت

دمیتری پسکوف  در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین در مورد سخنان امروز  آندری دودا، رئیس جمهور  لهستان مبنی بر اینکه ورشو آماده است در صورت تصمیم ناتو، سلاح هسته‌ای در خاک خود مستقر کند، نیز صحبت کرده و تاکید کرد که وزارت دفاع روسیه وضعیت مربوط به استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای در خاک لهستان را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و آماده انجام اقدامات تلافی جویانه خواهد بود.

سخنگوی کرملین گفت: مسلما مقامات نظامی ما اوضاع را زیر نظر داشته و در صورت اجرای چنین طرح‌هایی وضعیت را تحلیل خواهد کرد و در هر صورت تمامی اقدامات لازم برای دفاع از کشور انجام خواهد شد.

مسکو درخواستی از ارمنستان برای خروج از پایگاه نظامی 102 دریافت نکرده است

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که طرف روسی هیچ درخواستی از سوی رهبری ارمنستان در خصوص خروج نیروهای مرزبانی از این کشور و همچنین تعطیل شدن پایگاه نظامی 102 دریافت نکرده است.

وی درباره اظهارات نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مبنی بر خروج مرزبانان روسی از منطقه تاووش در مرز  این کشور با آذربایجان، گفت: هیچ سیگنالی در این زمینه وجود ندارد. به گفته سخنگوی کرملین، مسکو انتظار دارد که ولادیمیر پوتین و پاشینیان بتوانند در آینده نزدیک درباره این موضوع و سایر مسائل دوجانبه به صورت حضوری گفتگو کنند.

چند روز پیش نخست وزیر ارمنستان گفته بود که مرزبانان روسیه پست‌های خود در منطقه تاووش را ترک خواهند کرد. به گفته وی، این پست‌ها به دلیل وخامت اوضاع در قره باغ کوهستانی در سال 2020 در آن منطقه ایجاد شد، اما اکنون به دلیل اینکه خط رویارویی در آنجا به مرز تبدیل شده، وضعیت تغییر کرده و دیگر نیازی به وجود مرزبانان روسی نیست.

ارمنستان با بازگشت 4 روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کردنیروهای حافظ صلح روسیه قره باغ را ترک می‌کنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • شکست 4-0 منچستریونایتد مقابل اورتون (لیگ برتر انگلیس - 21 آوریل، 2019) / فیلم
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از پنج سال باخت
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از ۵ سال باخت