Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه علوم آموزشی و تربیتی معتقد است: دانش‌آموزان با مسلط شدن در یادگیری، خواندن و نوشتن در پایه سوم ابتدایی باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند و اگر قانون حذف زبان انگلیسی در مدارس اعمال شود، ضربه بزرگی به تعلیم و تربیت کشور خواهد زد.

فریدون شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه زبان انگلیسی در سطح جامعه و عرصه کاری کاربرد زیادی دارد، اظهار کرد: کسی که زبان انگلیسی را آموزش ندیده است در واقع بی سواد محسوب می‌شود، مثلا در چند دهه قبل، پدران ما خواندن به زبان فارسی را آموزش ندیده بودند بنابراین زبان انگلیسی، همان نقش را دارد و اگر حذف شود، بی سوادی را در نسل‌های آینده افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروزه کالاهایی اعم از قطعات خودرو، دارویی و بهداشتی که از کشورهای دیگر خریداری می‌شود، پشت‌نویس آن انگلیسی است، تصریح کرد: دانش آموزان زبان انگلیسی را به صورت گرامر، دستور و ادبیات در مدرسه فرا بگیرند و این امر می‌تواند به سطح سواد آن‌ها کمک کند.

این کارشناس حوزه علوم آموزشی و تربیتی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های افرادی که در سفارتخانه کشورهای دیگر کار می‌کنند، مسلط بودن به زبان انگلیسی است بنابراین دانش آموزان علاوه بر اینکه زبان کشورهای دیگر را یاد می‌گیرند، باید زبان انگلیسی را نیز در مدارس آموزش ببینند.

شعبانی با بیان اینکه زبان انگلیسی، یکی از زبان‌های بین المللی و جهانی بوده و حذف آن در مدارس بدون کارشناسی است، گفت: طرحی که نمایندگان مجلس برای حذف زبان انگلیسی را در مدارس دادند، بدون کارشناسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش زبان انگلیسی حذف آموزش زبان انگلیسی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق