Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتاد و دومین شماره از فصلنامه تخصصی فرق و ادیان(روشنا ) با بررسی یکی از چالش‌برانگیزترین و در عین‌حال، مهم‌ترین مقولات حوزه فرق و ادیان،‌ یعنی «قانون ضدفرقه» در قالب یک پرونده ویژه (فرقه‌ها در میزان)، منتشر شد.

این در حالی است که در سایر بخش‌های فصلنامه نیز مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها، مقالات، گزارش‌ها و یادداشت‌های تحلیلی در باب بهائیت،‌ انجمن‌حجتیه، تصوف، فرق نوظهور و مسیحیت‌تبشیری با در نظر گرفتن مسائل روز، ارائه شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوبت پاییز ۱۳۹۸ روشنا مخاطب در بخش بهائیت با طرح مسائلی نظیر جشن تولد تروریست، عاشقی گر زین سر و گر زان سر است /عاقبت ما را بدان سر رهبر است و کینه بابیان از علمای شیعه روبرو می‌شود.

همچنین در بخش انجمن‌حجتیه؛ موضوعاتی نظیر تقیه سیاسی، کژفهمی‌های انجمن و مدارس مذهبی یا تشکیلاتی؟ پرداخته شده است.

مخاطب در بخش ادیان، قوانین «ضدفرقه»، «پلورالیسم سیاسی» و جریان‌های فرقه ای، انعکاس واقعیتها از مسیر قانون، نگاه فقهی به اقلیت، فرقه‌گرایی و قانون، تصویب «قوانین ضدفرقه»، نیازمند اهل فن است، لزوم بومی‌سازی قوانین، «اقلیت‌های دینی» از «فرقه‌گرایی» آسیب خورده‌اند، قانون ضدفرقه از نگاه کارشناسان و متولیان به نام «مذهب» می‌خواند.

ناخالصی‌های فقری، متحدان بالقوه، تصوف و سیاست، عرفان و معنویت، چالش‌ها و فرصت‌ها در بخش تصوف مورد بررسی و مداقه قرار گرفته است.

در بخش مسیحیت‌ تبشیری نیز مسائلی نظیر اتحاد مسیحیان علیه ایران، اولین مخالفان مسیحیت اوانجلیستی خودِ مسیحیان هستند، مسیح در قرآن و شبهات صلیبی مورد کاوش قرار گرفته است.

بخش پایانی نیز مطالبی با عنوان فرقه‌های نوظهور موضوعاتی چون جنس لطیف و کمال‌گرایی، فرقه‌ها و رژیم غذایی، گرفتار «افراط» «تفریط» نشویم و فرقه‌گرایی و«هویت ملی» بیان شده است.

کد خبر 4752033

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات فرقه ضاله بهائیت ادیان توحیدی اربعین حسینی اربعین 98 کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب آیت الله جوادی آملی فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی فعالیت های قرآنی علوم انسانی مهدویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امام حسین ع عرفان اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال بخاطر انتشار یک استوری احضار شد + عکس

پس از اتفاقات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر و اظهارات سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ مبنی بر اینکه قانون گل زده در خانه حریف در تقابل‌های رو در رو برداشته شده است، این موضوع با واکنش استقلالی‌ها همراه شد.

تا پیش از این تصور می‌شد که به دلیل گل زده استقلال در دربی که پرسپولیس میزبان بوده، این تیم نسبت به رقیب دیرینه، دست برتری را دارد، اما حالا مشخص شد که اگر امتیازات سرخابی‌ها در پایان لیگ برابر شود، کار به تفاضل گل کشیده می‌شود. 

این اتفاقات با واکنش آرش رضاوند همراه شد و بازیکن استقلال بدون نام بردن از سهیل مهدی، در استوری خود نوشت: «قانون، قانون جنگل. اینم از قانون گذار. خدا رو شکر صدای خودشو تشخیص داد زد زیرش. #عدالت.»

حالا نیز سازمان لیگ با انتشار اطلاعیه ای، از احضار بازیکن استقلال خبرداد. در متن این بیانیه آمده است:

آرش رضاوند به دلیل انتشار استوری توهین آمیز علیه مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار می‌شود.

منبع: ورزش سه

tags # استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • احضار رضاوند به کمیته انضباطی
  • « ایتا » کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست
  • (عکس) استوری جنجالی کار دست بازیکن استقلال داد
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  •  بازیکن استقلال به خاطر انتشار این استوری احضار شد |‌ عکس
  • بازیکن استقلال بخاطر انتشار یک استوری احضار شد + عکس
  • احضار بازیکن استقلال بخاطر انتشار یک استوری
  • اطلاعیه شماره ۲ فراجا در خصوص طرح نور