Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:31:40 GMT

شمار زائرین اربعین البرز از مرز ۹۰ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۳۱۱

شمار زائرین اربعین البرز از مرز ۹۰ هزار نفر گذشت

سامانه سماح که مخفف عبارت «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» است توسط سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق برای زائران مراسم اربعین شیعیان در شهر کربلا راه‌اندازی شده‌ است.

در ایام اربعین حسینی میلیون‌ها عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با پای پیاده به سوی قدمگاه عشق رهسپار شدند و این عاشقان نه تنها شیعه و سنی مسلمان بلکه عاشقانی از دیگر ادیان همچون مسیحی و بودایی را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده‌روی اربعین چندسالی است که به یک همایش میلیونی تبدیل شده است.

سال گذشته حدود ۵۰ هزار البرزی در همایش میلیونی اربعین شرکت کردند.

عباس دمیرچی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ویزای اربعین در سال جاری حذف شده، اظهار داشت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان ورودی نام نویسی از زائران بود.

تا چندی پیش یکی از الزامات برای زائران داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از کشور بود ولی در سال جاری برای تشویق عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به حضور در این همایش میلیونی، اعتبار در نظر گرفته شده برای گذرنامه سه ماه تعیین شد.

دمیرچی گفت: با آسان شدن شرایط حضور زائران در نجف اشرف وکربلای معلی، آمار مشتاقان اربعین در استان البرز افزایش چشمگیری داشت.

وی افزود:‌ افرادی که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند تا پایان ماه صفر برای حضور در عتبات مقدسه عراق فرصت اعزام دارند.

نام نویسی زائران در سامانه سماح از ۱۰ شهریور ماه امسال آغاز شده است.

در استان البرز ۵۰ دفتر زیارتی مجاز فعال هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سامانه سماح اربعین ۹۸ استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین یاقوت بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با شروع پروازهای حج عمره، ۲۵۵ زائر خوزستانی از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران حج عمره استان خوزستان با مدیریت کاروان‌های شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و دزفول روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت به کشور عربستان اعزام و اعمال حج عمره را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: زائران خوزستانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

کد خبر 6085559

دیگر خبرها

  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • هشدار هواشناسی برای آسمان البرز/ سیل و آبگرفتگی در راه است