Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@23:29:14 GMT

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۵۰۳

اخبار مهم روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸

۱۱:۳۵

ظریف: تصمیم "اف ای تی اف" کاملا سیاسی است

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل در جمع خبرنگاران درباره هشدار "اف ای تی اف" به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می کند تصمیم اف ای تی اف کاملا سیاسی است که کاملا با آن مخالف هستیم؛ اما به خاطر منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه، تصویب آیین نامه مبارزه با پولشویی در دولت و قوه قضاییه را گام مهم ایران در این زمینه برشمرد و گفت: این‌ آیین نامه قانون مفصلی و کاملی است و امیدوارم با همگرایی داخلی و اقدامات بعدی برای گرفتن بهانه از دست کسانی که منافع ایران را دنبال نمی کنند و مخالف ما هستند، فراهم شود.

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۲۸

سفر غیرمنتظره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه با یک هیأت عالی رتبه از نمانیدگان این کشور در سفری از قبل اعلام نشده، به افغانستان سفر کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که روز گذشته نیز «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به کابل پایتخت افغانستان سفر کرد.

افزایش سفرهای مقامات آمریکایی به افغانستان در حالی صورت گرفته که کابل در انتظار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد.

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۲۶

سخنگوی وزارت خارجه: "صلح هرمز " را به سران کشورهای ذی‌ربط ارسال کردیم

سید عباس موسوی در نشست خبری امروز خود با اشاره به حمله چندی پیش به نفت کش ایرانی گفت : پیگیر این موضوع هستیم و گزارشی در این ارتباط به شورای امنیت و سازمان ملل ارائه کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت : پویش صلح هرمز که توسط رییس‌جمهور مطرح شده را به سران کشورهای ذی‌ربط ارسال کردیم و امیدواریم آنها به این طرح در راستای صلح و امنیت منطقه بپیوندند.

موسوی همچنین از سفر وزیر امورخارجه و رییس‌جمهور به کشور آذربایجان برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه و سران کشورهای جنبش نم خبر داد.

Fararu.com Fararunews @ ۰۹:۳۳

سعد حریری با اصلاحات اقتصادی موافقت کرد

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در واکنش به تظاهرات ضددولتی در بیروت با بسته‌ای از اصلاحات اقتصادی موافقت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های دولتی در لبنان گزارش کرده است که آقای حریری اصلاحات پیشنهادی را دوشنبه به هیات وزیران ارائه می‌دهد.

طرح اصلاحات پیشنهادی حریری شامل کاهش پنجاه درصدی حقوق رییس جمهوری، نخست وزیر، وزرا و نمایندگان مجلس است.

این کاهش همچنین شامل حقوق روسای جمهوری و دیگر مقام‌های ارشد پیشین هم می‌شود.

از دیگر اصلاحات مورد نظر حریری، کاهش قابل ملاحظه کسری بودجه از طریق دریافت سه میلیارد و سیصد میلیون دلار از بانک مرکزی و دیگر بانک‌های لبنان، خصوصی سازی بخش مخابرات و بازسازی صنعت تولید و توزیع برق است.

Fararu.com Fararunews @

منبع: فرارو

کلیدواژه: اخبار مهم اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است.

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

دیگر خبرها

  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • بلینکن وارد چین شد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه