Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق تعاون مازندران گفت: کارت بازرگانی در امر صادرات و واردات نقش موثری دارد و برای تعاون‌گران و فعالان بخش تعاون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

علاء الدین ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اتاق تعاون به عنوان بزرگترین تشکیلات تعاونی‌ها در استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: هر اتاق تعاونی دارای ۱۷ تا ۱۸ نوع فعالیت است که یکی از این فعالیت‌ها دادن کارت بازرگانی هوشمند به تعاونی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارت بازرگانی که توسط اتاق بازرگانی صادر می‌شود متعلق به خصوص است اما کارتی که از سوی اتاق تعاون صادر می‎شود برای امر صادرات و واردات تعاونی‌هایی است که عضو اتاق در این استان هستند.

رئیس اتاق تعاون مازندران با اشاره به اینکه هر شرح وظایفی که اتاق بازرگانی دارد، اتاق تعاون نیزاز آن برخوردار است، خاطرنشان کرد: این اتاق مسئولیت همه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برنامه‌های آموزش تعاونی‌ها را به عهده دارد.

ربیعی رسیدگی به درگیری و اختلافات تعاونی را بر عهده این اتاق عنوان کرد و گفت: رسیدگی حقوقی به این مسائل توسط هیئت داوران این اتاق انجام می‌شود و نیاز به شکایت و رسیدگی در دادگستری نیست.

وی با بیان اینکه حل اختلاف مالیاتی شرکت‌ها نیز بر عهده اتاق تعاون است، افزود: در صورت بروز مشکل مالیاتی در شرکتی، حل اختلاف آن توسط نماینده‌ای از دادگستری، دارایی و اتاق تعاون انجام می‌شود.

رئیس اتاق تعاون مازندران با اشاره به اینکه دراتاق تعاون مازندران ۱۴ هزار شرکت عضو هستند، ادامه داد: از این تعداد ۷ تا ۸ هزار فعال و مابقی نیمه فعال و غیر فعال هستند.

ربیعی گفت: اتاق تعاون مازندران از سال ۷۲ همزمان با تاسیس آن در کشور راه‌اندازی شد.

وی یکی از رمزهای موفقیت اتاق تعاون استان را داشتن انگیزه لازم و همکاری همه اعضای هیئت رئیسه عنوان کرد و یادآور شد: در هر کار و فعالیتی که انگیزه‌ای وجود داشته باشد، موجب رشد و ترقی آن می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارت بازرگانی اتاق بازرگاني شرکتهای تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت