Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محصول تولیدی سیب در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از نیاز استان بازار است اظهار داشت: تلاش برای صادرات سیب از جدیدترین برنامه های دولت برای افزایش درآمد باغداران این محصول در سراسر کشور و استان است.

وی بیان کرد: سه هزار میلیارد ریال برای حمایت از صادرکنندگان سیب در کشور در نظر گرفته شده که هنوز سهم کهگیلویه و بویراحمد اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز ۲۰درصد از منابع خود را  برای حمایت از صادرات سیب پیش بینی کرده است تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند تسهیلات دریافت و در این زمینه فعالیت کنند.

عسکری بیان کرد: سیب صنعتی کشاورزان با مشارکت تعاون روستایی از بهره برداران خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه چندین سردخانه ذخیره و نگهداری میوه در استان ایجاد شده اما کشاورزان از آن استقبال خوبی نکرده اند اظهار داشت: بهره برداران برای فروش محصول خود به قیمت واقعی باید آن را در سردخانه ها ذخیره سازی کنند تا ضمن حفظ کیفیت محصول در زمان نیاز مصرف کنندگان وارد بازار شود.

عسکری اضافه کرد: ایجاد چند کارگاه میوه خشک کنی و تولید سرکه سیب از دیگر برنامه های دولت برای فرآوری محصول سیب در استان است.

سالیانه چهار میلیون تن سیب در کشور تولید می شود که ۱۲۰ هزار تن از این محصول در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

این استان ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب دارد که در آن محصولات با کیفیتی در رنگ های سرخ و زرد تولید می شود.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران ۴۰ هزار هکتار باغ دارد که سالانه ۲۶۰ هزار تن انواع میوه شامل سیب،مرکبات،انگور، میوه های هسته دار در این باغستان ها تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر

 جاوید بخت افزود: تاکنون در سطح استان حدود ۲/۶ میلیون متر مکعب انواع طرح‌های آبخیزداری در استان اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیون، بند‌های خاکی و سازه‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش خاک و افزایش آب قنوات و چاه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایداری وضعیت سدهای کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده باش ۷٠٠ تیم در کهگیلویه و بویراحمد/ ثبت بارش ۲٠٠ میلیمتری