Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدی مجیری دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر خرید دارو ۱۰۰ قلم لوازم پزشکی، دندانپزشکی و بهداشتی نیز خریداری و در بیمارستان صحرایی شلمچه مورد استفاده قرار گرفت.

وی بیشترین اقلام مصرفی دارو در ایام اربعین را  داروهای عمومی آلرژی، سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، تهوع و مسکن‌ اعلام کرد و افزود: از نظر شکل دارویی فرم‌های خوراکی، تزریقی و موضعی به ترتیب بیشترین مصرف را بین زائران اربعین داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیری گفت: بیشترین اقلام مصرفی و لوازم  پزشکی نیز ماسک، سرنگ، ست سرم، بانداژ و دستکش بود.

بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی آبادان تا روز یکشنبه ۷۱ هزارو۸۰۶ زائر ایام اربعین در بیمارستان صحرایی این دانشکده در مرز شلمچه درمان موقت شدند.

۱۵کدآمبولانس از دانشکده علوم پزشکی آبادان و ۲۵ کد آمبولانس از استان های معین به همراه چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس نیز در ایام اربعین در شلمچه مستقر و به زائران خدمات رسانی کردند.

اربعین امسال بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلا شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو خرمشهر زائران اربعین آبادان اربعین ۹۸ مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سال گذشته ۱۳۷ نفر که ۱۳۵ نفر مرد و ما بقی زن بودند بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال 1402 به ترتیب شهرستان ساری  با  18، آمل با 16 و نور با 13 نفر بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندیمی با 63 نفر و با افزایش 19 درصدی همراه بوده و برق گرفتگی با 34 مورد افزایش 31 درصدی داشت.

عباسی ادامه داد: اصابت جسم سخت با 25 نفر و افزایش 25 درصدی همراه بود و سایر موارد با  15 مورد در رتبه بعدی قرار دارد. 

خرداد ماه بیشترین فوتی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس تفکیک ماه خرداد  با 17 نفر  و ماه‌های فروردین، آبان، آذر و دی هر کدام با 13 مورد بیشترین مورد و اردیبهشت با 7 مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

سنین 41 تا 50 بیشترین فوتی

عباسی افزود: سنین 41 تا 50 سال با 34 مورد بیشترین فوتی و بیش  از 61 سال با 8 فوتی کمترین آمار را داشتند.

871 مصدوم حادثه کار

وی تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 871 مصدوم شدند که 810 نفر مرد و ما بقی زن مصدوم ناشی از حوادث کار در سال 1402 بودند و به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  یک نفر بیشتر گزارش شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید