Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@23:42:23 GMT

بازگشت90درصد زائران به کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۷۶۱

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت ۹۰ درصد زائران ایرانی اربعین به کشور خبر داد و گفت: آمار زائران امسال ۵۰ درصد افزایش یافت. ناطقان: علی رضا رشیدیان، افزود: طی ایام اربعین امسال (از ابتدای ماه صفر تا کنون) ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ زائر از کشورمان عازم مراسم اربعین حسینی در عراق شدند.

وی ادامه داد: تا دیشب ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر از این زائران به کشور بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، طی امسال در مجموع ۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۴۹ نفر برای شرکت در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال جمعیت زائران کشورمان در مراسم اربعین نسبت به سال قبل که بیش از ۲ میلیون نفر بودند ، ۵۰ درصد رشد دارد.

وی افزود: از کل ثبت نامی ها در سامانه سماح ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۵۴۹ نفر مرد و یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۸۵ نفر زن بودند.

رشیدیان ادامه داد: بیشترین زائر ثبت نامی امسال از استان تهران به تعداد ۵۴۴ هزار و ۶۷۸ نفر معادل ۱۷ درصد کل ثبت نامی ها بود .

وی افزود: خوزستان با ۳۴۰ هزار و ۵۸۵ نفر حدود ۱۰.۵ درصد و اصفهان با ۲۶۸ هزار و ۹۹۶ نفر معادل ۸ درصد بعد از تهران بیشترین ثبت نامی های سامانه سماح را برای این سفرمعنوی به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه بخش عمده زائران کشورمان تا کنون بازگشته اند، گفت: با این حال سازمان حج و زیارت خدمات خود به زوار اربعین را طی چند روز اتی نیز تا بازگشت کامل آنها ادامه می دهد. منبع: مهر برچسب ها: بازگشت ، زائران اربعین ، کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازگشت زائران اربعین کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود

صندوق بین‌الملل پول در جدیدترین گزارش خود که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد: «انتظار می‌رود روسیه در سال ۲۰۲۴ رشد ۳.۲ درصدی داشته باشد که از نرخ‌های پیش‌بینی شده آمریکا (۲.۷ درصد)، انگلیس (۰.۵ درصد)، آلمان (۰.۲ درصد) و فرانسه (۰.۲ درصد) بیشتر است.

در این رابطه روسیه می‌گوید که تحریم‌های غرب در پی جنگ اوکراین این کشور را به خودکفایی رسانده است حال‌آنکه تداوم صادرات نفت به هند و چین، دور زدن تحریم‌ها و قیمت بالای نفت به روسیه کمک کرده است تا وارد دوره «اقتصاد جنگ» شده و اقتصاد و جنگ را هم‌زمان پیش ببرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بعد از انتخاب مجدد و آغاز پنجمین دوره ریاست‌جمهوری خود وعده داده است که استاندارد‌های زندگی شهروندان را با افزایش بودجه آموزشی، بهداشتی و زیرساخت‌های عمومی افزایش داده و مالیات شرکت‌های بزرگ و طبقه مرفه را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود